Silniki gazowe opierają się konstrukcyjnie na 4-cylindrowym silniku Diesla TCD 2.9, który stanowi bazę o odpowiedniej do zastosowań przemysłowych wytrzymałości i trwałości. Odmiany gazowe mają oznaczenia G 2.9 (silnik 4-cylindrowy) oraz G 2.2 (3-cylindrowa jednostka napędowa) i wykorzystują te same główne elementy konstrukcyjne co wersje dieslowskie TCD.
Oba silniki mają te same wymiary główne 92 x 110 mm (średnica x skok tłoka) różniąc się jedynie pojemnością skokową 2,19 l dla G 2.2 i 2,92 l dla G 2.9. Co ciekawe masy silników różnią się nieznacznie. Trzycylindrowy waży 200 kg, a odmiana 4-cylindrowa jest o 20 kg cięższa.
Silniki są chłodzone cieczą, choć jak zapewne pamiętają starsi Deutz słynął kiedyś z silników chłodzonych powietrzem.
Silniki LPG firmy Deutz mają sterowane elektronicznie gazowe układy zasilania, które zapewniają mieszankę gazowo-powietrzną o składzie stechiometrycznym.
Skład mieszanki jest regulowany w oparciu o sygnał sondy lambda. Proces spalania nadzorują także czujniki spalania stukowego.
Nowe silniki gazowe Deutz są wyposażone w przystawki odbioru mocy o maksymalnym momencie 120 Nm, które służą do napędu pomp hydraulicznych.
Silniki te są szczególnie polecane do zastosowania w wózkach widłowych pracujących wewnątrz budynków z uwagi na to, że gaz płynny charakteryzuje się znacznie niższą emisją szkodliwych składników spalin.
Jednostki napędowe G 2.9 i G 2.2 dysponują mocami w zakresie od 42 do 54 kW. Maksymalne momenty obrotowe silników wynoszą odpowiednio 163 Nm dla G 2.2 i 215 Nm dla G 2.9. Wymagane normami poziomy emisji są osiągane z wykorzystaniem trójdrożnego katalizatora montowanego w układzie wylotu spalin. Silniki gazowe nie wymagają stosowania skomplikowanych systemów oczyszczania spalin znanych w silników Diesla.
Zasilane LPG jednostki napędowe stanowią obecnie nowość w ofercie Deutz ale trzeba pamiętać, że w historii firmy silniki zasilane paliwami gazowymi były już oferowane, a pierwszy silnik Deutz zbudowany w 1867 r. przez Nicolausa Otto był zasilany właśnie gazem.
Nowe silniki gazowe będą wprowadzone do oferty Deutz w 2019 r. wraz z wejściem w życie nowych standardów emisji spalin Stage V dla silników stosowanych poza drogami publicznymi.
Rozszerzona oferta silników Deutz pozwala na dopasowanie najlepszego możliwego rozwiązania dla każdego klienta. Nasze nowe silniki gazowe pomagają wykorzystać rosnący potencjał tkwiący w paliwach alternatywnych, zwiększając jednocześnie zakres oferowanych przez silniki Deutz mocy wyjściowych.
Michael Wellenzohn, członek zarządu Deutz AG
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl