Dotychczas Prins oferował dwie tego typu instalacje. System dotryskowy Prins VSI-2.0 DI, który dawkuje LPG w fazie gazowej do kanałów dolotowych silnika i steruje wtryskiwaczami benzynowymi, realizując dotrysk benzyny (3-5%), zabezpieczający je przed uszkodzeniem oraz Prins Direct LiquiMax-2.0, który wtryskuje LPG w fazie ciekłej wprost do komór spalania przez wtryskiwacze benzynowe. System ten doczekał się już kolejnej wersji (Prins Direct LiquiMax Gen3), w którym dokonano szeregu zmian, m.in mających na celu dostosowanie poziomu cen do oczekiwań rynku.
fot. PrinsWiele nowo opracowanych przez Prinsa pod kątem zasilania gazowego silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny napędza pojazdy Grupy VW
Tym sposobem Prins ma obecnie w ofercie 3 systemy do silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Co prawda Prins Direct LiquiMax Gen3 będzie sukcesywnie zastępował swego poprzednika Direct LiquiMax-2.0, lecz nie zmienia to faktu, że właśnie dzięki oferowaniu kilku instalacji oraz systematycznej pracy nad rozwojem systemów zasilania gazowego do tego typu silników lista obsługiwanych przez Prinsa jednostek napędowych z bezpośrednim wtryskiem benzyny jest bardzo obszerna i szybko się wydłuża.
Prins mając w ofercie zarówno instalację dotryskową jak i bezpośredni wtrysk ciekłego LPG (VI generacja instalacji) może dopasować system zasilania gazowego praktycznie do każdego silnika z bezpośrednim wtryskiem benzyny.
Opublikowana pod koniec kwietnia 2016 r. lista samochodów wyposażonych w silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny, które są obsługiwane przez instalacje firmy Prins liczy 289 pozycji. 50 z nich stanowią nowo opracowane silniki lub takie, w których dokonano zmian. Połowa z nowych lub zmienionych opracowań bazuje na systemie Prins VSI-2.0 DI. Reszta została opracowana na instalacji bezpośredniego wtrysku LPG z czego 6 korzysta z najnowszej jego wersji czyli systemu Prins Direct LiquiMax Gen3.
Zobacz stronę producenta:
Prins