Nowe funkcje wprowadzone do najnowszej aktualizacji oprogramowania TEXA IDC4 CAR (v58) prowadzą montażystę krok po kroku przez procedurę diagnostyki samochodu zasilanego autogazem. Na samym początku dokonuje się wyboru instalacji LPG. Obecnie w bazie zapisanych jest 10 najczęściej spotykanych systemów gazowych włoskich producentów.
Następnie nawiązywana jest komunikacja z ECU (sterownikiem elektronicznym) instalacji LPG. W tym czasie oprogramowanie IDC4 CAR informuje, że odczyt błędów może zależeć od wcześniejszej konfiguracji samego ECU, dlatego też zaleca się zapisanie bieżącej konfiguracji sterownika. Jest to ważna funkcja, ponieważ zwykle zależy nam nie tylko na odczycie błędów, ale również na modyfikacji ustawień ECU, co w przypadku pomyłki diagnosty zawsze pozwala na powrót do wcześniej zapisanych ustawień.
Po uzyskaniu komunikacji z ECU instalacji gazowej mamy możliwość odczytu parametrów, błędów, informacji o samym sterowniku oraz regulacji ustawień instalacji. Do odczytu parametrów została dodana nowa funkcja oznaczona stosowną ikoną, pod którą znajduje się szczegółowy opis danego parametru.
Nową funkcją dodaną dla ułatwienia diagnostyki jest bezpośrednie przejście z PARAMETRÓW do DOKUMENTACJI TECHNICZNEJ bez konieczności przerywania diagnostyki. Dostęp do dokumentacji uzyskać można po naciśnięciu odpowiedniej ikony.
W zakładce DOKUMENTACJA TECHNICZNA znajdują się schematy elektryczne instalacji gazowych oraz arkusze systemowe, w których umieszczone są szczegółowe opisy samych instalacji, jak również procedury diagnostyczne czy podstawowe dane techniczne i regulacyjne.
W zakładce INFO ECU znajduje się szereg pomocnych informacji dotyczących aktualnej parametryzacji sterownika, łącznie z wcześniej przez nas zapisaną nazwą konfiguracji. Jeżeli będziemy zmieniać parametry sterownika instalacji LPG, to po wykonanych zmianach również będzie można w tym miejscu znaleźć wartości nowych ustawień.
Dzięki najnowszej aktualizacji, oprogramowanie TEXA IDC4 CAR umożliwia wykonywanie wszystkich regulacji instalacji gazowej w takim samym zakresie, jak z wykorzystaniem testera producenta.
Również dla regulacji zostały opracowane szczegółowe dodatkowe informacje - pomocne, a często niezbędne do prawidłowego wykonania danej procedury.
Przykładowa regulacja: mapowanie parametrów dotyczących wytwarzania mieszanki
Podczas pracy wykorzystamy podpowiedź znajdującą się w oprogramowaniu: „Ta regulacja pozwala kontrolować i ewentualnie zmodyfikować mapę parametrów wytwarzania mieszanki palnej."
Do mapowania użyto tabeli zawierającej poniższe pozycje:
Możliwa jest modyfikacja następujących wartości zawartych w tabeli:
Zaleca się modyfikację wiersza i kolumny nagłówka na podstawie charakterystyki silnika, po ustaleniu maksymalnych obrotów silnika i czasów wtrysku benzyny. Nagłówki tabeli powinno się modyfikować tylko przed rozpoczęciem kalibracji - zmiany wprowadzone po zakończeniu kalibracji mogłyby spowodować nieprawidłowe wytwarzanie mieszanki palnej.
Wewnątrz tabeli znajduje się wskaźnik, który przemieszcza się w zależności od prędkości obrotowej silnika i czasów wtrysku benzyny. Pod tabelą znajduje się lista wartości niektórych parametrów, pomocnych w trakcie wytwarzania mieszanki palnej.
Obok tej listy znajduje się pasek korekty (Korekta [%]); wskazuje on przebieg korekcji w stosunku do optymalnej wartości wytwarzania mieszanki palnej, innymi słowami przedstawia odchylenie względem czasu wtrysku benzyny, uzyskane przed zmianą paliwa.
Poniżej paska korekty znajduje się przycisk, który przedstawia dystrybutor paliwa. Naciśnięcie tego przycisku umożliwia zmianę paliwa z benzyny na gaz i odwrotnie.
Gdy silnik jest zasilany benzyną, wskaźnik wewnątrz tabeli, wartości parametrów listy, pasek korekty i dystrybutor paliwa są oznaczone kolorem czerwonym.
Gdy sinik jest zasilany gazem, wskazane elementy są oznaczone kolorem zielonym; ponadto, wewnątrz symbolu dystrybutora paliwa pojawi się napis LPG.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl