Podłączenie testera diagnostycznego jest wtedy bezowocne, ponieważ nie można odczytać wartości parametrów wskazujących ewentualną przyczynę usterki. Nie jest to jednak sytuacja bez wyjścia. Wykorzystując urządzenia diagnostyczne firmy TEXA, można sprawdzić zachowanie samochodu w rzeczywistych warunkach jazdy (w czasie próby drogowej). Dzięki nim, w oczekiwaniu na nieprawidłowe działanie samochodu w czasie jazdy próbnej, można zarejestrować wybrane parametry w rzeczywistych warunkach, w których użytkowany jest pojazd.
W ofercie firmy TEXA znajdziemy urządzenia, dzięki którym można zarejestrować wybrane parametry samochodu w czasie jazdy. Umożliwiają to testery diagnostyczne: NanoDiag i Navigator TXC i TXTs oraz rejestratory parametrów OBD Matrix i OBD Log.
Wszystkie wymienione urządzenia współpracują z platformą oprogramowania diagnostycznego IDC4 CAR, umożliwiając rejestrację, a później archiwizację parametrów zapisywanych w czasie wykonywania prób drogowych.
Diagnozę w czaie jazdy można wykonać np. dla sterownika systemu wtrysku paliwa. Po wybraniu i skomunikowaniu się jednego z w.w. testerów ze sterownikiem badanego pojazdu należy wybrać parametry, które mają być rejestrowane.
Oprogramowanie diagnostyczne IDC4 CAR pozwala na jednoczesną rejestrację do ośmiu parametrów w czasie maksymalnie 30 minut. Próbkowanie, czyli częstotliwość rejestracji wybranych parametrów ustawia się co 0,25 s (4 razy/sekundę). Test można zakończyć w każdej chwili przed upływem maksymalnego czasu trwania zapisu.
Oprogramowanie IDC4 CAR, po zakończeniu próby, umożliwia zapisanie jej wyników w bazie danych, dzięki czemu są one dostępne w dowolnym momencie, niezależnie od obecności pojazdu w serwisie.
Dzięki rejestracji tych danych w czasie próby drogowej można precyzyjnie określić moment wystąpienia usterki oraz odczytać zapisane w tym czasie parametry. Są one wyświetlane w formie graficznej, co pozwala łatwo je zlokalizować i odczytać. Dodatkowo istnieje możliwość wydruku zapisanego testu, np. dla klienta.
Innego rodzaju narzędziami są urządzenia OBD Matrix oraz OBD Log, będące wyłącznie rejestratorami testów drogowych. Przed podłączeniem do gniazda diagnostycznego pojazdu należy je odpowiednio skonfigurować.
Ich zaletą jest możliwość rejestracji nie jednego, lecz szeregu prób drogowych. Każda z nich jest inicjowana włączeniem zapłonu i kończy się kilka sekund po wyłączeniu silnika. Urządzenia pozwalają na zapis parametrów w trakcie maksymalnie 90 godzin pracy samochodu. W tym czasie urządzenie jest włożone do gniazda diagnostycznego pojazdu.
W razie konieczności przeprowadzenia dłuższego testu pamięć urządzeń OBD Matrix i OBD Log jest nadpisywana. Najstarsze testy, w czasie których nie zanotowano usterek są kasowane. Po zakończeniu procedury testowej urządzenie podłącza się do komputera w celu pobrania i zapisania w bazie danych wszystkich wyników testów. Ich lista jest przedstawiana w sposób pozwalający na szybkie wychwycenie prób, w których zostały zarejestrowane usterki.
Możliwość wykonywania, rejestracji oraz późniejszy dostęp do archiwum wszystkich zapisanych testów stanowi nieocenioną pomoc w diagnostyce i poszukiwaniu przyczyn usterek zgłaszanych przez klientów.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl