Pierwszym testerem usterek wprowadzonym do sprzedaży przez Boscha był KTS 300. Urządzenie oferowano przez 11 lat, aż do 1999 r. Oprócz niego w tamtym okresie w ofercie był także moduł diagnostyczny KTS 100, który pracował w połączeniu z analizatorem spalin lub diagnoskopem silnikowym Bosch.
Doświadczenie zdobyte z użytkowania systemu OBD (On Board Diagnostics) pod koniec lat 80. zaowocowało wprowadzeniem do oferty modułu diagnostycznego OBD KTS 115.
Przełomowym okazało się wprowadzenie do oferty pod koniec lat 90. oprogramowania diagnostycznego ESI[tronic]. Jego zastosowanie znacznie poszerzyło możliwości testerów KTS. Oprócz diagnozowania sterowników i możliwości odczytu i kasowania pamięci błędów, odczytu wartości rzeczywistych oraz możliwości sterowania elementami wykonawczymi testery KTS stały się dodatkowo źródłem wiedzy serwisowej.
ESI[tronic] od początku zawierał instrukcje wyszukiwania błędów, schematy instalacji elektrycznych, dane techniczne oraz plany obsług serwisowych. Wprowadzona w 2012 r. jego nowa wersja - [ESI]tronic 2.0, oprócz wielu udoskonaleń została dostosowana do obsługi z wykorzystaniem komputerów przenośnych z ekranami dotykowymi.
ESI[tronic] 2.0 oferuje dane 180 marek pojazdów (ponad 90 tys. modeli), podczas gdy w 1988 r. KTS 300 dysponował danymi sterowników trzech producentów pojazdów.
Obecnie oferta Bosch w zakresie testerów KTS obejmuje szereg urządzeń od modułu OBD KTS 515 znajdującego zastosowanie w analizatorach spalin BEA, przez poręczne testery wyposażone w wyświetlacz (KTS 200 i KTS 340), moduły diagnostyczne wyposażone w łączność bluetooth z komputerami klasy PC (stacjonarnymi i przenośnymi) - KTS 540 i KTS 570 po najbardziej zaawansowane narzędzia wyposażone w funkcje multimetru i oscyloskopu dwukanałowego (KTS 570 i KTS 870) lub czterokanałowego w testerze KTS 890.
KTS firmy Bosch nie jest zwykłym testerem. Jego oprogramowanie ESI[tronic] 2.0 oferuje wiele pomocnych narzędzi wspomagających pracę warsztatu. Od dokumentacji technicznej w postaci interaktywnych schematów poszczególnych obwodów samochodu, które oprócz ich prezentowania pokazują np. lokalizację poszczególnych elementów w samochodzie, poprzez listy czynności obsługowych samochodów, które ułatwiają i porządkują przeglądy, po dane techniczne poszczególnych systemów czy momenty dokręcania elementów
W wyborze testera diagnostycznego należy zachować jak zawsze tzw. zdrowy rozsądek i dostosować urządzenie do własnych potrzeb i umiejętności. W przypadku montażu instalacji gazowych do kalibracji wystarcza prosty skaner OBD, jednak aby poprawnie zdiagnozować usterkę może być już niewystarczający.
Bosch oferuje pełną gamę takich urządzeń, a co najważniejsze wsparcie techniczne w postaci szkolenia po zakupie oraz możliwość stałej ich aktualizacji. Dodatkowym atutem Boscha jako dostawcy urządzeń warsztatowych są szkolenia podnoszące kwalifikacje mechaników. W sytuacji, gdy warsztat nie radzi sobie z wyjątkowo skomplikowanym przypadkiem, istnieje możliwość skorzystania z infolinii technicznej Bosch. W świetle wielu opinii testery Bosch mają także bardzo duże pokrycie wśród marek i modeli pojazdów, które potrafią obsługiwać.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl