Wszystko zaczęło się w 2010 r., kiedy w siedzibie białostockiego producenta zapadła decyzja o stworzeniu pokrywającej terytorium całej Polski sieci starannie wyselekcjonowanych warsztatów, które blisko lub nawet na zasadzie wyłączności współpracowałyby z AC. Chodziło o ogólnokrajową siatkę serwisową, gdzie klienci mogliby egzekwować warunki gwarancji producenta bez względu na to, gdzie dokonali montażu. Dzięki temu regulacji i napraw można dokonywać nie tylko blisko domu, ale również na drugim końcu Polski, co przydaje się zwłaszcza w sytuacjach awaryjnych, np. w drodze na wakacje – zamiast przepłacać jeżdżąc na benzynie do momentu powrotu, da się rozwiązać problem na miejscu lub w pobliżu, oszczędzając czas i pieniądze.
Wyedukowany klient to dobry klient
Wraz ze zmianą postrzegania autogazu i instalacji LPG jako produktu, zmienili się klienci warsztatów. Kiedyś zainteresowany oszczędzaniem kierowca przychodził do montażysty i chciał mieć system zasilania gazem, nie bardzo orientując się nawet w tym, co jest dostępne na rynku. Instalacja była instalacją i nie każdy miał świadomość, że istnieją różne marki i modele – miało tanio działać, nic więcej się nie liczyło. Teraz klienci – choć wciąż nie wszyscy – cechują się znacznie szerszym rozeznaniem w rynku i gamie dostępnych rozwiązań. Wiedzą, co mogą mieć i zjawiają się u mechaników z konkretnymi potrzebami i sugestiami – czasem nawet nie dając się przekonać do propozycji innych niż przez nich samych przygotowane. Właśnie tacy świadomi klienci stanowią większość odwiedzających warsztaty skupione w sieci PWS. Znaczy to, że znają markę STAG i w pełni świadomie ją wybierają. Ale dlaczego?
Wygląd warsztatu i jakość usług
Warsztat może zostać partnerskim, jeżeli dobrze wygląda, ale też dobrze wygląda dlatego, że jest partnerski. Zakłady przystępujące do grona PWS (Partnerskich Warsztatów Serwisowych) muszą reprezentować odpowiednio wysoki poziom – tak pod względem powierzchowności, jak i poziomu oferowanych usług – jeszcze przed wejściem w struktury sieci, ale też po ich przyjęciu firma AC dba, by poziom ten nie tylko utrzymać, ale również systematycznie podnosić. Klient ma się w warsztacie czuć dobrze i nie być narażonym na widok poniewierających się narzędzi, części czy zwykłych śmieci, ani nie obcować z umorusanym w smarze od stóp do głów mechanikiem. Jednym z wymagań stawianych podczas weryfikacji zakładu kandydującego na partnera jest zatem regularne sprzątanie powierzchni roboczej oraz pranie odzieży, w której pracuje załoga przy samochodach. Czasy, w których czysty mechanik uchodził za nieznającego się na fachu, minęły bezpowrotnie.
Najważniejsza pozostaje jednak jakość wykonywanych w danym warsztacie montaży. AC kładzie również nacisk na regularną modernizację wyposażenia czy urządzenie biura lub poczekalni dla klientów (uczestnicząc w kosztach, jeżeli zachodzi taka potrzeba) oraz podnoszenie kwalifikacji załogi w miarę pojawiania się nowych rozwiązań technicznych – tak po stronie samych samochodów, jak systemów zasilania gazowego. Tę sprawę traktuje się niezwykle poważnie – brak udziału w organizowanych cyklicznie szkoleniach może być powodem zawieszenia przynależności do sieci PWS, choć taki przypadek jeszcze się nie zdarzył.
Wybraliśmy warsztaty, które w naszej ocenie reprezentują wysoką jakość i są w stanie w sposób bardzo zadowalający obsłużyć klientów. To są warsztaty, z których klient wyjeżdża usatysfakcjonowany i to jest kwestia kluczowa. Nie chcemy jednak wysyłać sygnału, że skupiamy w naszej sieci najlepsze warsztaty na rynku, a pozostałe są słabsze – po prostu wyselekcjonowaliśmy te, które uważamy za optymalne pod kątem współpracy z nami.
Robert Matoszko, Koordynator Sieci Warsztatów LPG/CNG, firma AC
Jak przystąpić?
Selekcji potencjalnych nowych warsztatów partnerskich dokonuje firma AC za pośrednictwem swoich Doradców Techniczno-Handlowych. Podstawowym kryterium pozostaje jakość i renoma, nie bez znaczenia jest także staż (przynajmniej 3 lata doświadczenia w pracy z instalacjami STAG), za którym kryje się odpowiednia wiedza techniczna, choć od tej reguły zdarzają się wyjątki – bywa, że warsztaty „młode”, funkcjonujące na rynku od niedawna, szybko osiągają poziom pozwalający im przystąpić do sieci PWS. Gdy już padnie zaproszenie do współpracy, rozpoczyna się trzymiesięczny okres próbny, w czasie którego warsztat ma status rekomendowanego. Jeżeli po jego upływie klienci są zadowoleni z poziomu usług i obsługi, a pracownicy pomyślnie przechodzą sprawdzian w postaci konwersji wymagających modeli samochodów, zakład zostaje przyjęty w poczet warsztatów partnerskich.
Nie znaczy to jednak, że na tym weryfikacja się kończy. Warsztatom nie pozwala się spocząć na laurach i ciągle dba się o to, by podtrzymywały wysoki poziom i doskonaliły swoje umiejętności. Jednym ze środków wiodących do tego celu jest organizacja wspomnianych już szkoleń, w których udział jest obowiązkiem warsztatów partnerskich. Nad utrzymaniem standardów oraz satysfakcji klientów czuwają także Doradcy Techniczno-Handlowi, kolejnym zaś narzędziem służącym weryfikacji poziomu usług i obsługi są tzw. tajemniczy klienci, którzy w imieniu AC korzystają z wybranych zakładów i dzielą się z patronem sieci swoimi spostrzeżeniami na temat jakości i kultury pracy w tych placówkach.
Zaproszenie przez AC to jednak nie jedyna droga do uczestnictwa w gronie Partnerskich Warsztatów Serwisowych. Chęć akcesu zgłaszają czasem same zakłady, widząc w tym szansę na podniesienie swojego prestiżu i zwiększenie obrotów. Decyzja należy jednak do Doradców Techniczno-Handlowych, którzy oceniają, czy dany kandydat reprezentuje wystarczająco wysoki poziom. Warsztat zrzeszony w sieci musi radzić sobie z adaptacją 99% samochodów uznawanych powszechnie za zdatne do konwersji, a także nie bać się wyzwań, natomiast taki zakład, który jest w stanie obsłużyć zaledwie 60% popularnych modeli, ponieważ na pozostałe nie wystarcza mu wiedzy i umiejętności, nie może liczyć na przyjęcie. Ideą nie jest bowiem pozyskanie do współpracy jak największej liczby partnerów, ale taka ich selekcja, która gwarantuje stały wysoki poziom usług, równy we wszystkich punktach sieci.
Jednym z warunków wstąpienia do sieci przez warsztat jest posiadanie przez niego polisy ubezpieczeniowej, która co roku jest odnawiana i przez nas kontrolowana. Musimy mieć pewność, że w przypadku zawinionego lub niezawinionego błędu klient wyjedzie zadowolony, nie pozostawiony sam sobie.
Robert Matoszko, Koordynator Sieci Warsztatów LPG/CNG, firma AC
Zobacz stronę producenta:
STAGwczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl