Silniki z wtryskiem bezpośrednim, spalające mniej paliwa i emitujące mniej szkodliwych spalin, to przyszłość motoryzacji, przynajmniej do czasu upowszechnienia się innych rodzajów napędu. Za najnowszymi osiągnięciami koncernów samochodowych idą producenci instalacji gazowych - oto kolejny system typu direct injection.
Sterowniki AEB 3000 i 3568 (odpowiednio, do jednostek 4- oraz 5-, 6- i 8-cylindrowych) obsługują coraz liczniej pojawiające się na rynku samochody, w których paliwo jest wtryskiwane nie do kolektora, ale wprost do komory spalania. Umożliwiają one kontrolę emulacji wtryskiwaczy benzynowych podczas pracy na LPG/CNG i zarządzają dozowaniem benzyny w zależności od obciążenia i prędkości obrotowej.
Ze względu na umieszczenie we wnętrzu cylindra, oryginalne wtryskiwacze nie mogą być całkowicie wyłączane, ponieważ groziłoby to ich uszkodzeniem. System AEB dba zatem o to, by były prawidłowo nawilżane pierwotnym paliwem, a jednocześnie by udział gazu w zasilaniu silnika był jak największy w celu zmaksymalizowania oszczędności.
Według producenta, osiągi samochodów po konwersji zostają zachowane, a poziomy emisji w porównaniu z układami wtrysku pośredniego wyraźnie spadają. AEB zapewnia, że systemy serii 3000 spełniają ostre wymagania regulaminu 115. Pełna lista modeli, które można wyposażyć w instalacje z opisywanymi sterownikami, dostępna jest na stronie internetowej włoskiej firmy.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl