Na rynku włoskim nie funkcjonuje usługa legalizacji samochodowych zbiorników LPG. Po 10 latach są one wymieniane na nowe. Specyficznym wymaganiem, z którym mamy do czynienia we Włoszech jest to, że zamienny zbiornik musi być mocowany w miejscach, w których był mocowany zbiornik zamontowany pierwotnie w samochodzie. Takie sformułowanie wymagań powoduje, że na rynku włoskim występuje spore zapotrzebowanie na nietypowe zbiorniki LPG do samochodów, w których właśnie skończyło się dopuszczenie butli zamontowanej fabrycznie.
Cechą rynku włoskiego jest także to, że właściwie jedynym stosowanym rozwiązaniem armatury zbiorników LPG jest wielozawór. Nie bez przyczyny jest on także określany jako armatura typu włoskiego. Jest to doskonale znane warsztatom włoskim rozwiązanie, z którym tamtejsi montażyści świetnie sobie radzą. Nie są przyzwyczajeni do armatury rozdzielonej (typu holenderskiego), a samochody np. niemieckie z instalacją LPG (fabryczną lub montowaną w formule 0 km) są w taki właśnie osprzęt zbiorników wyposażone.
Aby ułatwić pracę włoskim warsztatom przy wymianie zbiorników po 10 latach użytkowania samochodu z instalacją LPG, Elpigaz przygotował dedykowane do tych operacji zbiorniki, które z jednej strony zachowują te same punkty mocowania oraz funkcjonalność (np. wskazanie poziomu LPG na wskaźniku poziomu benzyny), przy jednoczesnym uproszczeniu armatury i zastosowaniu klasycznego wielozaworu w miejsce jej 4-otworowej wersji.
Przykładem jednego z kilku takich rozwiązań, przygotowanych właśnie z myślą o rynku włoskim jest...
Zastosowano w nim wielozawór zamiast armatury rozdzielonej z zachowaniem jednego jej elementu jakim jest płynowskaz oraz oczywiście mocowania takiego jak w rozwiązaniu fabrycznym.
Dzięki temu zbiornik jest montowany zgodnie z włoskimi wymaganiami (na fabrycznych punktach mocowania), przy zastosowaniu przyjaznego dla Włochów rozwiązania jakim jest wielozawór oraz pełnej funkcjonalności samochodu, tzn. wskazania poziomu LPG na wskaźniku poziomu benzyny. Służy temu pozostawiony płynowskaz z armatury 4-otworowej, z którym współpracuje wskaźnik poziomu paliwa w samochodzie.
Innym ciekawym produktem Polmocon jest 3-częściowa (dwie dennice i płaszcz zewnętrzny) butla 11-kilogramowa do przechowywania LPG stosowanego w gospodarstwach domowych lub wózkach widłowych.
W odróżnieniu od najpowszechniejszych na rynku butli 2-częściowych, butle 3-częściowe nie są poddawane procesowi wyżarzania. Dzięki temu w ich wnętrzu nie powstają tlenki. Nie są one bardzo szkodliwe w butlach stosowanych w gospodarstwach domowych, w których pobierana jest faza gazowa LPG. Problemy pojawiają się w butlach 2-częściowych stosowanych do napędu wózków widłowych, ponieważ powstałe w procesie wyżarzania tlenki przedostają się do układu paliwowego i potrafią bardzo szybko "zapchać" filtry.
3-częściowe butle z Polmoconu nie są poddawane wyżarzaniu, więc ten problem ich nie dotyczy. Z tego powodu butle te bardzo często są zamawiane przez użytkowników wózków widłowych zasilanych LPG.
Bardzo ciekawym produktem jest także toroidalny zbiornik LPG w wersji stojącej, który jest idealnym rozwiązaniem do współczesnych samochodów, w których bagażniki są raczej krótkie i wysokie. Tym bardziej, że koło zapasowe przy zastosowaniu zbiornika stojącego pozostaje na swoim (fabrycznym) miejscu.
Przedstawione rozwiązania pokazują, że Polmocon jest bardzo "elastyczną" marką i potrafi dostosowywać oferowane produkty do wymagań konkretnych rynków i odbiorców, tworząc swego rodzaju "hybrydy", w których możliwe jest łączenie rozwiązań popularnych na zupełnie odmiennych rynkach jakimi są np. rynek niemiecki, na którym dominuje armatura 4-otworowa z rozwiązaniami z rynku włoskiego, czyli wielozaworem. Jak pokazuje przykład Polmoconu nic nie stoi na przeszkodzie by takie połączenie funkcjonowało z pożytkiem dla rynku, na który to rozwiązanie zostało przygotowane.
Zobacz stronę producenta:
Elpigazwczytywanie wyników...
Cena: 421.02 zł
Cena: 425.12 zł
Cena: 426.42 zł
Cena: 404.54 zł
Cena: 426.42 zł
Cena: 437.22 zł
Cena: 572.73 zł
Cena: 637.50 zł
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl