Oscar-N OBD CAN to mikroprocesorowy sterownik wtrysku gazu w fazie lotnej, zaprojektowany głównie do zastosowania w samochodach wyposażonych w nowoczesne systemy diagnozy układu zasilania paliwem OBD2, z opcją komunikacji poprzez szeregową cyfrową magistralę CAN. Daje to możliwość diagnostyki OBD komputera benzynowego z poziomu oprogramowania sterownika LPG. Oprócz sygnałów wtryskiwaczy benzynowych, sterownik wykorzystuje dodatkowo informacje z systemu diagnostyki pokładowej auta (m. in. wartość podciśnienia, sygnały z sond lambda, wartość nastawów krótko- i długoterminowych etc.) do ustalenia ilości gazu potrzebnego w danej chwili. Sterownik odczytuje wspomniane wartości i dostosowuje czasy wtrysku gazu tak, aby „Short Time Fuel Trim” i „Long Time Fuel Trim” oscylowały jak najbliżej oczekiwanych wartości fabrycznych dla danego auta. Zaletami tego typu rozwiązania w sterowniku są: możliwość idealnej kalibracji LPG względem benzyny, stały monitoring ustawień OBD oraz ich automatyczna korekcja do poziomu wymaganego normami emisji spalin Euro.
Oscar-N OBD CAN może być również montowany w starszych modelach pojazdów. Według producenta, nowoczesna konstrukcja oraz wydajny procesor pozwalają na spełnienie rygorystycznych norm emisji spalin przy jednoczesnym zachowaniu dynamiki jazdy jak na benzynie. W systemie zastosowano algorytmy sterowania wtryskiwaczami LPG na podstawie sygnałów sterujących z oryginalnego ECU silnika, co oznacza, że dla każdego wtryskiwacza z osobna przelicza się korekty w czasie rzeczywistym. Dzięki temu rozwiązaniu sterownik współpracuje bezproblemowo z silnikami typu HEMI (wyposażonymi w układy wyłączające część cylindrów w trakcie pracy), Valvetronic (stała wartość podciśnienia w kolektorze dolotowym) oraz autach, w których występują różnice w czasach otwarcia pomiędzy poszczególnymi wtryskiwaczami (np. Subaru).
Oscar-N OBD CAN może współpracować z szeroką gamą wtryskiwaczy gazowych, m. in. Railgas, Rail, REG, Matrix, Magic Jet, Valtek, Planijet, H2000 czy Keihin, o impedancji w zakresie od 1 do 6 Ohm. Sterownik umieszczony został w szczelnej aluminiowej obudowie o kompaktowych wymiarach, z hermetycznym złączem, wzorowanej na obudowie komputera samochodowego (jedna obudowa dla wszystkich wersji ECU: 4, 6 i 8 cylindrów).
Dołączone oprogramowanie umożliwia kalibrację parametrów pracy układu w bardzo szerokim zakresie. Oprócz korekcji w zależności od podciśnienia w kolektorze dolotowym, oprogramowanie umożliwia dostosowanie dawkowania gazu w zależności od prędkości obrotowej wału korbowego silnika. Urządzenie dysponuje opcją dodatkowej, ręcznej korekty na poszczególne cylindry oraz możliwością podgrzewania wtryskiwaczy gazowych.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Drogi Użytkowniku,
W związku z wejściem w życie 25 maja 2018 roku, ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych lub RODO) chcemy przekazać Ci kilka podstawowych informacji dotyczących przetwarzania Twoich danych osobowych w związku z korzystaniem ze strony www.gazeo.pl
Administrator danych osobowych
Cele przetwarzania danych:
Przekazywanie danych:
Twoje prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych
Wszystkie informacje dostępne są na naszej stronie w zakładce POLITYKA PRYWATNOŚCI:
http://gazeo.pl/gazeopl/twoja-prywatnosc.html