Gazu można używać w fazie lotnej lub w fazie ciekłej. Nasze systemy wtryskują go w fazie ciekłej. LPG jest gazem skroplonym, co oznacza, że jest cieczą w zbiorniku. W naszych instalacjach wtryskujemy go w takim właśnie stanie. Faza ciekła gazu ma taką zaletę, że w porównaniu z benzyną daje więcej mocy i momentu obrotowego. Natomiast gaz w fazie lotnej nie daje przyrostu mocy. Poza tym, ciekły wtrysk gazu pozwala nam nieco więcej zaoszczędzić.
Stworzyliśmy dwa rodzaje instalacji LPG. Pierwsza, JTG New przeznaczona jest dla silników z wtryskiem pośrednim, oczywiście to instalacja wtrysku gazu w fazie ciekłej. Ciekawostką tej instalacji jest to, że wykorzystuje oryginalny sterownik ECU pojazdu, który obsługuje wtryskiwacze gazowe. Drugi rodzaj instalacji, JTG HP, wprowadziliśmy dla pojazdów z bezpośrednim wtryskiem benzyny czyli do silników FSI, TSI, TFSI.
Francesco Serra, Dyrektor handlowy firmy ICOM
JTG New - do silników z wtryskiem pośrednim
W ostatnich latach firma ICOM dokonała głębokiej modernizacji systemu wtrysku LPG w fazie ciekłej. Modernizacji poddano około 95% komponentów, począwszy od wiązki i jej kostek połączeniowych skończywszy na sterowniku. Poza tym zmodernizowany został cały zbiornik - począwszy od innej płyty zbiornika, innej pompy i jej umiejscowienia oraz całej elektroniki zbiornika. Zastosowano także rewelacyjny sposób montażu zbiornika, który jest zastrzeżonym patentem firmy ICOM.
Ważnym elementem jest wyposażenie całej instalacji w dodatkowy filtr gazu umiejscowiony na przewodzie tankowania.
Można powiedzieć, że oferowana obecnie instalacja o handlowym oznaczeniu JTG New zyskała nową jakość jako produkt z górnej półki i z powodzeniem może być stosowana do konwersji silników 2-, 3-, 4-, 5-, 6-, 8-, 10- i 12-cylindrowych we wszystkich pojazdach. Wnosząc nową jakość do funkcjonowania systemu może być z powodzeniem stosowana w pojazdach luksusowych.
JTG HP - do silników z wtryskiem bezpośrednim
Zwiększająca się popularność silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny (FSI, TSI, TFSI) sprawiła, że firma ICOM opracowała system zasilania gazowego do takich właśnie jednostek napędowych. Instalacja JTG HP Direct Injection działa na zasadzie wtrysku ciekłego gazu wprost do komór spalania silnika, poprzez fabryczne wtryskiwacze benzynowe. Zwiększenie ciśnienia gazu uzyskuje się w oryginalnej, benzynowej pompie wysokiego ciśnienia.
System jest rozwijany i badany od początku 2007 r. kiedy rozpoczęto pierwsze próby w Golfie z silnikiem 1,6 FSI. Światowa premiera instalacji JTG HP firmy ICOMmiała miejsce w czasie targów motoryzacyjnych w Lipsku w 2008 r. Od tego czasu system jest dostosowywany do współpracy z kolejnymi jednostkami napędowymi z bezpośrednim wtryskiem benzyny.
Dostępność systemu JTG HP do konkretnej jednostki napędowej można sprawdzić w aktualizowanym na bieżąco specjalnym wykazie na stronie www.icom-jtg.com.
Budowa systemu JTG HP
System JTG HP jest instalacją dedykowaną do konkretnej jednostki napędowej. Cechą charakterystyczną w porównaniu do rozwiązań konkurencji jest to, że włosi opracowali wiele aplikacji tego systemu dla dużych silników, co wynika z prężnej działalności firmy na światowych rynkach.
W skład systemu zasilania gazowego JTG HP wchodzi zbiornik LPG zintegrowany z pompą gazu, elektrozaworami oraz elektroniką i dodatkową pompą benzyny. Sercem instalacji jest dystrybutor, który umożliwia przepływ wybranego paliwa do pompy wysokociśnieniowej. W przypadku używania LPG pompa zwiększa ciśnienie do wartości regulowanej przez sterownik silnika.
Dystrybucją gazowych systemów zasilania ICOM zajmuje się firma Auto Gaz Holandia, która oferuje także holenderskie systemy zasilania gazowego słynące z wysokiej jakości. Doceniając tę cechę oraz innowacyjność produktu włoskiego producenta firma zdecydowała się w 2005 r. na współpracę z ICOM.
LPG w stanie ciekłym trafia do szyny wtryskiwaczy i jest podawane bezpośrednio do komór spalania silnika. Jednostka napędowa w trybie zasilania LPG może funkcjonować na tym paliwie już od momentu rozruchu, który odbywa się na gazie.
Przejście silnika na zasilanie benzyną następuje tylko po wyczerpaniu zapasu LPG w zbiorniku lub w sytuacji kiedy użytkownik przestawi przełącznik rodzaju zasilania w pozycję zasilania benzyną.
Co ciekawe działanie sterownika elektronicznego systemu (UCE HP) jest ograniczone właściwie tylko do odłączania wtryskiwaczy benzynowych.
Filtracja LPG w systemach ICOM
Inną cechą systemów JTG HP i JTG New jest wyposażenie ich w filtry LPG z wymiennym wkładem montowane pomiędzy zaworem tankowania a zbiornikiem. Daje to gwarancję pracy gazowego układu zasilania na paliwie w maksymalnym stopniu pozbawionym zanieczyszczeń. Drugi, dokładniejszy filtr
chroni bezpośrednio pompę LPG, która obecnie pochodzi od amerykańskiego dostawcy. Jej demontaż jest możliwy nawet w sytuacji kiedy w zbiorniku znajduje się gaz.
Płyta wielozaworu
Stosowany w systemach JTG HP i JTG New wielozawór działa na nieco innej zasadzie niż wielozawory w klasycznych instalacjach gazowych. Dopływem paliwa do zbiornika w czasie tankowania steruje elektrozawór. Jest on otwierany po wykryciu ciśnienia przez czujnik w przewodzie doprowadzającym gaz do zbiornika. Do zatankowania paliwa jest więc niezbędna sprawna instalacja elektryczna z akumulatorem o odpowiednim napięciu. Elektrozawór uruchamia również zawór 80%. Odpowiada za to czujnik umieszczony w centralce elektronicznej zbiornika (mocowana na odpowiedniej wysokości, wynikającej z objętości zbiornika), który po zalaniu gazem zamyka elektrozawór na przewodzie doprowadzającym paliwo do zbiornika, pozostawiając 20% poduszkę gazową pozwalającą na zmianę objętości paliwa w zależności od temperatury.
Systemy JTG HP i JTG New zapewniają takie same lub nawet nieco lepsze parametry silników w stosunku do zasilania benzyną, co potwierdzają wykonane przez producenta badania na hamowni.
W Polsce i Europie dystrybucją gazowych systemów zasilania firmy ICOM zajmuje się firma Auto Gaz Holandia. Jak sugeruje nazwa firma zajmuje się także holenderskimi systemami zasilania gazowego takich firm jak: KOLTEC - Necam, AG, Teleflex Gfi, Gfi czy IMPCO, które w większości są systemami wyposażenia OEM (Original Equipment Manufacturer - Producent Oryginalnego Wyposażenia) i słyną z wysokiej jakości. Doceniając tę cechę oraz innowacyjność produktu włoskiego producenta firma zdecydowała się na współpracę z ICOM, która trwa od 2005 r.
Firmy, które są zainteresowane systemami JTG New i JTG HP oraz możliwością dostarczenia nowej jakości swoim klientom zapraszamy do czynnej współpracy.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl