Na początku 2023 r. do oferty firmy BeGas dołączył silnik B430 LG o pojemności skokowej 3 litrów dedykowany do mniejszych pojazdów. Wcześniej firma oferowała jednostkę napędową 7,2 l o oznaczeniu AVG EVO 3.
Silnik B430 LG jest 4-cylindrową, rzędową, turbodoładowaną jednostką napędową o pojemności skokowej 2 998 cm³ o wymiarach głównych (średnica cylindra x skok tłoka) 95,8 x 104 mm, która przy stopniu sprężania 9,8 jest regulowana na dwa poziomy mocy 110 KM (81 kW) i 140 KM (103,3 kW).
Mocniejsza odmiana silnika B430 LG moc maksymalną 140 KM osiąga przy 3 000 obr./min. a maksymalna wartość momentu obrotowego 320 Nm jest dostępna przy 2 900 obr./min.
Silnik B430 LG jest dedykowany do minibusów, małych zamiatarek i innych niewielkich pojazdów komunalnych, lekkich pojazdów użytkowych. Może być także stosowany w rolnictwie (ciągnikach i maszynach rolniczych) oraz małych agregatach prądotwórczych.
Jak podaje producent silnik ma wysoką niezawodność i trwałość, bardzo zbliżoną do jednostek napędowych o zapłonie samoczynnym (silników Diesla). Osiągnięto to dzięki wykorzystaniu wysokiej jakości materiałów i komponentów.
Dodatkowym atutem jest zastosowanie sekwencyjnego pośredniego wtrysku LPG w fazie ciekłej (do kanałów dolotowych poszczególnych cylindrów). Zgodnie z deklaracjami producenta, zastosowanie takiego rodzaju układu paliwowego pomaga w odpowiednim rozpyleniu paliwa w kanałach dolotowych, co sprzyja tworzeniu jednorodnej mieszanki gazowo-powietrznej. Ta z kolei zapewnia optymalny przebieg procesu spalania i skutkuje niskim zużyciem paliwa oraz zmniejszoną emisją szkodliwych składników spalin.
BeGas deklaruje, że emisja silnika B430 LG jest znacząco niższa w porównaniu z wymaganiami normy Euro 6. W zakresie cząstek stałych (PM) o 92%, cząstek stałych PM10 o 93%, tlenków azotu o 90%, węglowodorów o 70% i 65% w odniesieniu do emisji tlenku węgla (CO).
Silnik B430 LG może być zasilany autogazem (LPG) lub bioLPG, czy odnawialną odmianą autogazu.
Zastosowanie silnika B430 LG kwalifikuje pojazd do grupy pozwalającej na używanie etykiety Eco (wg DGT – Dirección General de Trafico) i swobodne korzystanie z auta niezależnie od wprowadzanych w miastach ograniczeń.
Jak widać rynek autogazu jest rozwijany w Hiszpanii wielotorowo. Z jednej strony przybywa konwersji samochodów osobowych na LPG oraz rośnie sprzedaż nowych aut LPG a z drugiej strony mamy do czynienia z zastosowaniem autogazu w pojazdach użytkowych. Wszystkim tym działaniom sprzyja relacja cenowa pomiędzy benzyną a LPG, która według BeGas daje oszczędności w wydatkach na paliwo rzędu 36% oraz polityka państwa, która samochody LPG traktuje jako pojazdy ekologiczne identyfikowane naklejką Eco wg DGT (Direccion General de Trafico - Generalną Dyrekcję Dróg). Mogą się one poruszać bez ograniczeń w centrach miast i korzystają z dużych zniżek na parkowanie.
Przelicz opłacalność instalacji LPG w swoim aucie w Kalkulatorze gazeo.pl
Opłaca się? Zamów wycenę na stronie Wycena instalacji LPG gazeo.pl
Masz już instalację? Szukasz materiałów eksploatacyjnych lub części? Zamów je w nagaz24.pl
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl