Łatwość transportu, przystępność cenowa i wydajność sprawiają, że biopropan jest idealnym paliwem dla flot miejskich autobusów i pojazdów ciężarowych, która może realnie wspomóc osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2050 r.
2022 rok rozpoczyna się debatą na poziomie europejskim, w której centrum znajduje się zrównoważona energia. Zielona taksonomia, zwana również klasyfikacją działań ekologicznych UE, będzie kluczem do osiągnięcia neutralności klimatycznej w 2050 roku. Wszystkie kraje rozpoczynają wyścig w dekarbonizacji swoich gospodarek. Dotyczy to także sektorów ciężkiego transportu miejskiego, w którym istotną rolę może odgrywać biopropan.
Wytwarzany z odpadów z przemysłu spożywczego i olejów roślinnych gaz jest produktem identycznym chemicznie z konwencjonalnym propanem. Natomiast jego wpływ na środowisko jest o 80% niższy. Biopropan jest jedynym gazem zgodnym z europejską dyrektywą w sprawie energii odnawialnej (RED), co czyni go idealnym rozwiązaniem do dekarbonizacji pojazdów ciężkich stosowanych w miejskich flotach autobusów i innych pojazdów użytkowych.
Dzięki wykorzystaniu tego alternatywnego paliwa lokalne firmy mogą realizować cele neutralności klimatycznej. Wystarczy wymienić silniki diesla na jednostki napędowe zasilane biopropanem.
Eksperci BeGas, hiszpańskiej firmy będącej pionierem rozwoju ekologicznych silników zasilanych autogazem lub biopropanem, przeanalizowali główne cechy tego paliwa alternatywnego, które umożliwia bardzo łatwą dekarbonizację transportu.
BioLPG może być łatwo transportowane drogą lądową i morską dzięki skropleniu pod wysokim ciśnieniem, czyli w taki sam sposób, jak autogaz, szeroko stosowany do zasilania pojazdów osobowych. Stanowi to duże ułatwienie dla lokalnych firm, które uzyskują bezproblemowy dostęp do zrównoważonej energii. Pozwala to wielu podmiotom na włączenie się w dekarbonizację transportu bez ponoszenia dużych nakładów inwestycyjnych.
Miejska ciężarówka w wieku od kilku do dziesięciu lat może być napędzana silnikiem firmy BeGas. Konwersja polega na zastąpieniu silnika Diesla jednostką napędową zasilaną biopropanem, dzięki czemu samochód dostaje "nowe życie. Efekt ekologiczny jest więc zdwojony. Z jednej strony następuje obniżenie emisji szkodliwych składników spalin z samego pojazdu. Z drugiej zaś nie ma konieczności zakupu nowego samochodu. Oszczędzone w ten sposób pieniądze (na zakup nowego pojazdu) można wymienić silniki w pięciu dotychczas użytkowanych samochodach, co ma niebagatelny wpływ na efekt ekonomiczny miejskich przewoźników.
Zatem postawienie na gospodarkę o obiegu zamkniętym i modernizację flot, poprzez wyposażanie samochodów w ekologiczne silniki, pozwala wydłużyć ich żywotność i uniknąć generowania ponad 16 t odpadów na jeden wycofany z ruchu pojazd. Zmniejsza się ślad węglowy i praktycznie eliminuje emisję związków azotu.
Silniki napędzane biopropanem mogą zmniejszyć emisję CO2 o 80%, co jest wartością znacznie wyższą niż ustalona przez Unię Europejską w Fit for 55, której celem jest zmniejszenie emisji o co najmniej 55% do roku 2030.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl