Po nieszczególnie urodziwym modelu Tacuma/Rezzo, pamiętającym jeszcze czasy Daewoo, na Orlando aż miło popatrzeć. Wyważona sylwetka - o dobrych proporcjach i bez zbędnych udziwnień, regularne kształty obiecujące pojemne i funkcjonalne wnętrze oraz niekrzykliwa, ale i nie anonimowa prezencja ogólna mogą się podobać. Wewnątrz siedem siedzeń, które można konfigurować na 16 sposobów lub złożyć, wymontować i szybko zmienić rodzinny „autobusik” w małą ciężarówkę. Do tego naturalnie schowki w takiej liczbie, że włożone tam rzeczy znajdują się dopiero po roku, przy okazji wielkiego sprzątania oraz przyzwoite wyposażenie z zakresu komfortu i bezpieczeństwa, a wszystko w cenie od 59990 zł.
Oczywiście wszystko to byłoby dla nas tyleż ciekawe, co nieistotne, gdyby nie kluczowy detal: możliwość przystosowania auta do montażu instalacji LPG lub zamówienie egzemplarza już konwertowanego. Pierwsza opcja kosztuje zaledwie 200 zł (i tak naprawdę nie wiadomo dokładnie, co się za nią kryje, gdyż producent nie udostępnia takich informacji, choć można się domyślać, że chodzi m. in. o wzmocnione gniazda zaworowe), drugą wyceniono na 3990 zł. Cena adaptacji w autoryzowanym serwisie wydaje się niewygórowana, a poza tym taki wybór zwalnia nabywcę z konieczności umawiania się osobno w warsztacie prywatnym.
Biorąc pod uwagę, że wiele zakładów przeżywa dziś oblężenie w związku z wciąż drożejącymi paliwami klasycznymi, wariant zakupu Orlando od razu przystosowanego do zasilania autogazem jeszcze zyskuje na atrakcyjności.
„Błogosławiony” przez producenta system LPG oferowany jest do modeli napędzanych przez spełniający normę Euro 5 silnik o pojemności 1,8 l i mocy 141 KM, łączony z manualną, pięciobiegową skrzynią biegów (z sześcioprzełożeniowym automatem niestety nie). Jednostka dostępna jest we wszystkich wersjach wyposażenia - LS, LT, LT+ i LTZ - a więc decyzja o oszczędzaniu na kosztach eksploatacji nie przekłada się na żaden kompromis w kwestii wygody czy bezpieczeństwa pasażerów podróżujących Orlando. Oszczędności mogą zaś okazać się całkiem pokaźne, bowiem Chevrolet określa średni apetyt swojego vana na 7,3 l benzyny na 100 km, w ruchu miejskim natomiast na prawie 10 l/100 km. Perspektywa płacenia niespełna 30 w miejsce ponad 50 zł za każdą przejechaną „setkę” to nie byle co, zwłaszcza że Orlando to nie miejskie autko na dojazdy do pracy, ale poważne narzędzie do przewożenia rodziny, a więc pojazd stworzony do dalekich podróży i dużych przebiegów. Czy kogoś stać na kupno takiego auta bez instalacji LPG?
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl