Testy przeprowadzone przez koreańskie ministerstwo środowiska pomiędzy listopadem 2015 r. a marcem 2016 r., w których przebadano 10 egzemplarzy Orlando z 2-litrowymi silnikami benzynowymi fabrycznie konwertowanymi na napęd LPG, ujawniły ponadnormatywną emisję toksycznego tlenku węgla (CO) oraz niemetanowych gazów organicznych (NMOG). Zawartość pierwszego związku przekraczała średnio wartość 1,847 g/km (przy dopuszczalnym poziomie 1,06 g/km), podczas gdy drugiego wynosiła powyżej dopuszczalnej normy 0,025 g/km.
Według producenta auta, GM Korea (dawnego koncernu Daewoo), problem (dotyczący samochodów wyprodukowanych pomiędzy 6 maja 2011 r. a 7 października 2013 r.) został spowodowany koncentracją bogatego w węgiel nagaru na przepustnicy silnika, co z kolei prowadziło do niepełnego spalania paliwa i przez to zwiększonej emisji szkodliwych związków. GM Korea wymieni w samochodach objętych akcją oprogramowanie kontrolujące skład spalin oraz dokona czyszczenia przepustnic w egzemplarzach o przebiegu co najmniej 80 tys. km. Cała operacja będzie rzecz jasna bezpłatna dla użytkowników.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl