Przypomnijmy: podczas szybkiej jazdy (z prędkościami autostradowymi) zdjęcie nogi z pedału gazu i szybkie ponowne jego naciśnięcie wywoływało efekt nieznacznego, ale wyczuwalnego szarpnięcia o czym pisaliśmy w teście tego samochodu - Audi Q5 LPG - 265 powodów do oszczędzania. Działo się tak wyłącznie w trybie pracy silnika na LPG, na benzynie zaś ta drobna niedogodność nie dawała o sobie znać. Zwróciliśmy na to uwagę w teście, poinformowaliśmy także bezpośrednio dział techniczny firmy AC.
Trzeba przyznać, że inżynierowie białostockiego producenta podeszli do sprawy bardzo poważnie. Przyczynę takiego zachowania samochodu szybko wykryto i usunięto, a nas zaproszono do sprawdzenia poprawności działania samochodu przy pierwszej nadarzającej się okazji. Skorzystaliśmy, pojeździliśmy i możemy potwierdzić: nie szarpie! Sprawdziliśmy to pokonując kilkadziesiąt kilometrów trasy szybkiego ruchu z różnymi prędkościami, na różnych biegach i w pełnym zakresie prędkości obrotowych silnika oraz jego elastyczności. Po niedomaganiach ani śladu. A dlaczego w ogóle tak się działo? Najlepiej niech wyjaśnią to fachowcy zaangażowani w prace nad badawczym Audi:
Poprawiliśmy mapę mnożnika w punkcie w którym wchodził w odcięcie - wcześniej mieszanka tam była zbyt bogata i mogło to powodować poszarpywanie przy dynamicznych zmianach obciążenia.
Dział badawczo-rozwojowy AC
Jasne jak słońce, nieprawdaż? Ale odkładając żarty na bok: cieszymy się, że producent instalacji gazowej zareagował tak szybko i jest nam miło, że zaproszono nas do ponownego przetestowania poprawności działania systemu STAG-400 DPI. Folgując własnej próżności możemy chyba uznać, że mieliśmy wkład w rozwój nowoczesnego systemu zasilania LPG do silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Na tym zakończmy, nim nadmiernie obrośniemy w piórka i przyjdzie nam do głowy stwierdzić, że myśmy ten system wymyślili...
Obejrzyj wideo test Audi Q5 - Audi Q5 LPG DPI.
Zobacz stronę producenta:
STAGwczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl