Zobaczyć jeden amerykański autobus szkolny to jak zobaczyć je wszystkie, więc porzućmy dywagacje dotyczące wyglądu i skupmy się – o ileż bardziej interesującym z naszego punktu widzenia – zespole napędowym modelu CE Series firmy IC Bus. Jego trzon to gazowy (napędzany LPG) silnik PSI (Power Solutions International) o pojemności skokowej 8,8 l, montowany zamiast standardowych w tego typu pojazdach jednostek dieslowskich. W porównaniu do odpowiedników zasilanych olejem napędowym „gazowiec” jest czystszy, cichszy i tańszy w eksploatacji, a jednak nie idzie na żadne ustępstwa pod względem osiągów czy żywotności. Silnik opracowano zresztą w taki sposób, by zapewniał charakterystykę typową właśnie dla jednostek wysokoprężnych, czyli maksymalny moment obrotowy przy niskich prędkościach obrotowych dla sprawniejszego ruszania i łatwiejszego pokonywania wzniesień.
Według producenta, firmy IC Bus, gazowy silnik idealnie sprawdza się we współpracy z oferowanymi do autobusów serii CE systemami start/stop – ponowny rozruch następuje błyskawicznie, a wyłączanie jednostki napędowej podczas postojów dodatkowo zmniejsza nie tylko zużycie paliwa, ale także emisję hałasu i ciepła oraz poziom wibracji. Prace serwisowe, choć wykonywane rzadziej niż w przypadku egzemplarzy napędzanych silnikami Diesla, prowadzi się łatwiej dzięki poprawionemu w stosunku do starszych modeli dostępowi do komory silnika oraz wyprowadzonemu na zewnątrz panelowi elektrycznemu. Autobusy serii CE mają się także wyróżniać pod względem poziomu bezpieczeństwa zapewnianego przewożonym uczniom – pojazdy wyposaża się w system Leave No Student Behind, w skład którego wchodzi alarm z wyłącznikiem na końcu kabiny, wymagającym przejście wzdłuż wszystkich miejsc i sprawdzenie, czy nikt nie został w środku. Kto wie, może pisząc kolejny raz o gazowych autobusach zakupionych przez jakiś amerykański zarząd szkół – a przecież robiliśmy to już nieraz – trafimy właśnie na produkty firmy IC Bus...
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl