Dobre auto, ale nudne – tak można najprościej scharakteryzować nie tylko A4, ale zdecydowaną większość modeli Audi. Jakość ich wykonania może być totalna, a zastosowane rozwiązania techniczne każą czasem się zastanawiać, czy aby w Ingolstadt nie przechwycono statku kosmicznego należącego do obcych, z którego inżynierowie niemieckiej firmy czerpią technologię, ale emocji samochody z czterema pierścieniami często budzą tyle, co zbieranie grzybów. W żaden sposób nie zmienia to jednak faktu, że przyjemnie jest jeździć Audi na co dzień.
Prezentowany na zdjęciach egzemplarz (rocznik 2015), który trafił do warsztatu Auto-Gaz M.A.K. z Luzina (Autoryzowany Serwis STAG), dostarcza w czasie jazdy takich wrażeń, że aż się człowiek zastanawia, po co stworzono wersję RS4 – silnik 2,0 TFSI oferuje 225 KM mocy, a moment obrotowy o wartości 350 Nm przywodzi na myśl raczej diesle niż jednostki benzynowe. To i tak zdecydowanie więcej niż można legalnie i bezpiecznie wykorzystać na co dzień, chociaż pewnie zawieszenie nie ma tej twardości, a wydech tej chrapliwej nuty, które funduje „ereska”.
Zdaje się, że mieliśmy pisać o instalacji gazowej. Ze względu na naturę silnika konieczne było zastosowanie systemu do jednostek z bezpośrednim wtryskiem – warsztat zdecydował się na dotryskowy układ STAG 400 DPI, który aplikuje odparowane LPG do kanałów kolektora dolotowego oraz ordynuje podawanie niewielkich dawek benzyny przez fabryczne wtryskiwacze (umieszczone w komorach spalania) celem ich ochrony przed przegraniem. Ze względu na moc silnika wybrano reduktor AC R01 w wersji z czerwoną pokrywą (do 250 KM, ale że LPG nie jest tu jedynym paliwem, wydajność nie okazuje się „na styk”) oraz listwę wtryskową AC W03. System obsługuje się przyciskiem umieszczonym w schowku w podłokietniku między przednimi fotelami.
Jako że niniejszy egzemplarz „A-czwórki” to sedan, właściciel zdecydował się na montaż cylindrycznego zbiornika LPG w poprzek bagażnika, za oparciem kanapy. Jednocześnie koło zapasowe trafiło do pokrowca, ale wbrew pozorom w samochodzie nie znalazł się również torus we wnęce pod podłogą. Jeżeli ktoś ma podobne auto i nie zależy mu na wykorzystywaniu pojemności kufra, jest to jakaś opcja (zasięg rzędu 1000 km na jednym tankowaniu gazu kusi...), natomiast w przeciwnym razie nie polecamy, bowiem cylinder i koło zajmują większość przestrzeni.
Przypominamy, że dział Warsztaty tworzycie Wy, użytkownicy portalu gazeo.pl i właściciele warsztatów, w których powstają prezentowane przez nas adaptacje. Zachęcamy do dalszego nadsyłania zgłoszeń samochodów na gaz, np. luksusowych, sportowych czy specjalnych, ale też tych popularnych. Pokazujmy razem, że LPG to paliwo, które niczego się nie boi! Czekamy na maile pod adresem redakcji (redakcja@gazeo.pl).
Zobacz stronę producenta:
STAGwczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl