Town & Country był jednym z pierwszych minivanów świata i uchodzi za model, który wyratował Chryslera znad krawędzi przepaści. Przez ponad 30 lat pojawiło się kilka generacji pod wszystkimi markami koncernu Chrysler (wersja europejska, Voyager, stanowiła kombinację marki Chryslera, nazwę modelu Plymoutha i elementy stylizacji Dodge'a), a nawet warianty ze znaczkami Lancii i Volkswagena na osłonie chłodnicy. Dziś gruntownie odmieniony model trwa dalej, choć już pod inną nazwą – jako reaktywowana Pacifica.
Egzemplarz, który prezentujemy dziś, to przedstawiciel ostatniej, piątej generacji, wyprodukowany w roku 2010. Auto do ułomnych nie należy, dlatego również pod maską znalazło się pokaźne urządzenie do wprawiania w ruch – czterolitrowa V-szóstka o mocy 257 KM. Brzmi ładnie, zapewnia rodzinnemu autobusowi więcej niż dobre osiągi, ale i apetyt ma ponadprzeciętny, dlatego instalacja gazowa to nakaz zdrowego rozsądku. Warsztat Auto-Gaz M.A.K. z Luzina (Autoryzowany Serwis STAG) postawił na topowy produkt firmy AC S.A. z Białegostoku – system zawiadywany przez sterownik STAG-300-6 QMAX PLUS.
Po stronie „podkomendnych” elektronicznego mózgu całej operacji pojawiło się kilka niespodzianek. Pierwszą, być może najmniejszą spośród nich (bo i te większe zostawiamy sobie na później) są pojedyncze wtryskiwacze W03. Kolejną – reduktor R02 w nowej wersji TWIN, czyli tak naprawdę dwa parowniki w jednym. Zajmuje on nieco więcej miejsca niż odmiana standardowa, ale mniej niż dwa egzemplarze „zwykłego” R02, a przede wszystkim wystarczy jeden uchwyt do mocowania. Ze względu na kształt, R02 TWIN można zamontować w pozycji pionowej, choć tu akurat zorientowano go poziomo. Niespodzianka numer trzy to gwóźdź programu – dwa zbiorniki toroidalne! Jeden jest pod podwoziem i ma pojemność 52 l, drugi (33-litrowy) zamontowano już w środku, we wnęce na składane fotele trzeciego rzędu. Taki kolos zamienia w spaliny pewnie ze 20 l gazu na 100 km, więc dobrze mieć na pokładzie zapas, dzięki któremu nie trzeba odwiedzać stacji co pół godziny jazdy w trasie. Oczywiście nieco przesadzamy, ale tylko po to, by wykazać zalety takiego rozwiązania.
Town & Country to już trochę relikt minionej epoki, żywa skamielina, ocalony od zagłady dinozaur. W czasach, kiedy nawet Renault Espace – bądź co bądź także praojciec gatunku vanów – chce być crossoverem, by uciec spod topora, samochód z kraju, w którym kierowcy kochają SUV-y bardziej niż ktokolwiek inny na świecie, nie znika z rynku i nie zmienia swojego charakteru. Owszem, ma nową nazwę i stylistykę świeższą niż kiedykolwiek, ale nadal jest wielkim vanem bez żadnych udawanych aspiracji. Tak jest chyba uczciwiej...
Przypominamy, że dział Warsztaty tworzycie Wy, użytkownicy portalu gazeo.pl i właściciele warsztatów, w których powstają prezentowane przez nas adaptacje. Zachęcamy do dalszego nadsyłania zgłoszeń samochodów na gaz, np. luksusowych, sportowych czy specjalnych, ale też tych popularnych. Pokazujmy razem, że LPG to paliwo, które niczego się nie boi! Czekamy na maile pod adresem redakcji (redakcja@gazeo.pl).
Zobacz stronę producenta:
STAGwczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl