W porównaniu z mastodontami, jakimi były „pełnowymiarowe” Hummery – H1 i H2 – ostatni wypuszczony na rynek przed likwidacją marki model, H3, wydaje się co najwyżej dużym resorakiem. Przy swoim znacznym prześwicie i dużych kątach natarcia, zejścia i rampowym jest poważnym narzędziem do atakowania bezdroży (pod warunkiem obucia kół w odpowiednie ogumienie), a przy tym jego gabaryty i parametry mieszczą się w granicach rozsądku. Przy prawie 4,8 m długości nie jest mały, ale z podstawowym silnikiem o pojemności 3,5 l – jak w prezentowanym egzemplarzu – nie przyprawia o siwiznę przy każdym płaceniu za paliwo.
Nietypowo jak na amerykański samochód, H3 nie ma pod maską jednostki typu V8 ani V6 (pojemność skokowa wskazywałaby raczej na ten drugi układ i liczbę cylindrów), ale... rzędową „piątkę” (!) typu L52 z rodziny GM Atlas. Typowo dla auta z USA silnik jest za to niewysilony, bo generuje „zaledwie” 218 KM, ale za to oddaje do dyspozycji kierowcy moment obrotowy o przyzwoitej wartości 305 Nm. Wysoka masa własna (2100-2200 kg) i aerodynamika masywu górskiego sprawiały, że wersja 3,5-litrowa pali niewiele mniej niż 5,3-litrowa V-ósemka (13 l/100 km w trasie i 17 w mieście), więc instalacja gazowa jest jak znalazł!
Warsztat AUTO-GAZ M.A.K. z Luzina, należący do sieci Autoryzowanych Serwisów STAG, konwertował „H-trójkę” za pomocą sterownika STAG-300-6 QMAX PLUS, któremu partnerują reduktor AC R01 w wersji z czerwoną pokrywą (do 250 KM) i wtryskiwacze AC W03. Odparowywanie i wtłaczanie do komór spalania nawet do 20 l LPG na każde 100 km jazdy przychodzi im sprawnie, natomiast za należyty zasięg dba zbiornik o pojemności geometrycznej 65 l, do którego w praktyce wchodzą 52 l tańszego paliwa, co wystarcza pewnie na jakieś 250 km jazdy między tankowaniami. Nieszczególnie dużo, ale taki kompromis to naprawdę niewielkie wyrzeczenie w imię możliwości jazdy na paliwie kosztującym 1,60 zł/l. Hummerowi na gaz życzymy szerokiej drogi, ale niekoniecznie równej – H3 wertepów się nie boi!
Przypominamy, że dział Warsztaty tworzycie Wy, użytkownicy portalu gazeo.pl i właściciele warsztatów, w których powstają prezentowane przez nas adaptacje. Zachęcamy do dalszego nadsyłania zgłoszeń samochodów na gaz, np. luksusowych, sportowych czy specjalnych, ale też tych popularnych. Pokazujmy razem, że LPG to paliwo, które niczego się nie boi! Czekamy na maile pod adresem redakcji (redakcja@gazeo.pl).
Zobacz stronę producenta:
STAGwczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl