Dawno nie było u nas auta tej marki... Hummer zrobił na przełomie XX i XXI w. błyskotliwą, ale krótką karierę – nim motoryzacją na dobre zawładnęła ekologia, zdemobilizowany model H1 był ulubieńcem Arnolda Schwarzeneggera. Dziś na tapecie „baby Hummer”.
fot. AUTO-GAZ M.A.K.
"Mały" Hummer nie jest tak naprawdę mały - on po prostu nie jest tak wielki, jak jego starsi braciaW porównaniu z mastodontami, jakimi były „pełnowymiarowe” Hummery – H1 i H2 – ostatni wypuszczony na rynek przed likwidacją marki model, H3, wydaje się co najwyżej dużym resorakiem. Przy swoim znacznym prześwicie i dużych kątach natarcia, zejścia i rampowym jest poważnym narzędziem do atakowania bezdroży (pod warunkiem obucia kół w odpowiednie ogumienie), a przy tym jego gabaryty i parametry mieszczą się w granicach rozsądku. Przy prawie 4,8 m długości nie jest mały, ale z podstawowym silnikiem o pojemności 3,5 l – jak w prezentowanym egzemplarzu – nie przyprawia o siwiznę przy każdym płaceniu za paliwo.
Nietypowo jak na amerykański samochód, H3 nie ma pod maską jednostki typu V8 ani V6 (pojemność skokowa wskazywałaby raczej na ten drugi układ i liczbę cylindrów), ale... rzędową „piątkę” (!) typu L52 z rodziny GM Atlas. Typowo dla auta z USA silnik jest za to niewysilony, bo generuje „zaledwie” 218 KM, ale za to oddaje d
Do przeczytania pozostało: 41% tekstu
Wybrane treści na gazeo.pl, tak jak ten artykuł, są dostępne dla zarejestrowanych Czytelników, którzy wykupili dostęp.
Gazeo.pl to sprawdzone informacje, porady, testy, relacje z targów i bogate kompendium wiedzy o LPG.
Planujesz montaż instalacji LPG? Poznaj dokładnie producentów, najnowsze rozwiązania techniczne i dostępne na rynku instalacje. Zobacz co warto zamontować.
Masz instalację? Lubisz wiedzieć? Bądź na bieżąco z nowościami, przepisami i poradami.
Gazeo.pl - konkretnie o autogazie!