Coraz powszechniej stosowane silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny spowodowały, że oferowane obecnie przez wielu producentów instalacje LPG do ich zasilania są znacznie bardziej dostępne cenowo niż jeszcze jakiś czas temu. Tym samym zapotrzebowanie na tego typu systemy staje się coraz większe. Znajduje to odzwierciedlenie w pracy warsztatów.
Instalacje dotryskowe stosowane w silnikach z bezpośrednim wtryskiem benzyny są o wiele prostsze i tańsze niż systemy bezpośredniego wtrysku LPG w fazie ciekłej. Bazują na najbardziej popularnych na rynku instalacjach IV generacji, w których zamontowane w kanałach dolotowych wtryskiwacze gazowe dawkują sekwencyjnie LPG w fazie gazowej oraz uruchamiają wtryskiwacze benzynowe realizując dotrysk w czasie pracy na gazie.
W ostatnim czasie otrzymaliśmy materiały od firmy G.E.G. Auto Gaz dotyczące adaptacji na zasilanie LPG samochodu Mazda 3 z silnikiem 2.0 (165 KM) wyposażonym właśnie w bezpośredni wtrysk benzyny Skyactiv. W silnikach Skyactiv stosuje się bardzo wysokie stopnie sprężania mające na celu osiągnięcie maksymalnej sprawności jednostki napędowej. Sprzyja temu także obniżenie strat tarcia w silnikach rodziny Skyactiv.
Warsztat G.E.G. Auto Gaz do Mazdy 3 z silnikiem 2.0 (165 KM) Skyactiv zastosował instalację dotryskową STAG 400.4 DPI firmy AC S.A.
Jej sterownik odpowiada za pracę wtryskiwaczy gazowych oraz uruchamianie wtryskiwaczy benzynowych. Zastosowano wtryskiwacze AC W03, do których odparowane paliwo gazowe jest dostarczane z reduktora-parownika AC R01 o wydajności pozwalającej na zasilanie silników o mocy do 250 KM. Spełnia on z dużym zapasem wymagania silnika 2.0 (165 KM) Skyactiv samochodu Mazda 3.
LPG w stanie ciekłym jest przechowywane w toroidalnym zbiorniku LPG zamontowanym we wnęce koła zapasowego. Zastosowano zbiornik LPG o pojemności geometrycznej 44 l firmy Bormech, mieszczący 35 l autogazu.
Wszystkie połączenia wysokociśnieniowe, czyli takie, w których LPG występuje jeszcze w fazie ciekłej są wykonywane z wykorzystaniem przewodów termoplastycznych. Oprócz tego, że są one dużo wygodniejsze dla montażysty, zapewniają większy przekrój, nawet przy profilowaniu, a ponadto nie występuje w nich korozja wewnętrzna ograniczająca z czasem przepływ LPG.
Mazda 3 2.0 Skyactiv z instalacją STAG 400.4 DPI zużywa około 6,5 l LPG i 2,5 l benzyny na 100 km (pomiar użytkownika na dystansie około 1000 km bezpośrednio po montażu).
Do kalibracji systemu STAG 400.4 DPI, która jest przeprowadzana oczywiście w czasie jazdy testowej firma G.E.G. Auto Gaz wykorzystuje urządzenie STAG AFR, które pozwala na precyzyjne zestrojenie instalacji LPG.
Tak skompletowana, zamontowana i zestrojona instalacja LPG STAG 400.4 DPI w samochodzie Mazda 3 trafiła do użytkownika, który cieszy się eksploatacją auta przy 2-krotnie obniżonych rachunkach za paliwo.
Zobacz stronę producenta:
STAGwczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl