Podstawową różnicą Targów Inter Cars wobec innych tego typu imprez jest ich zamknięty charakter. Targową ekspozycję mogą zobaczyć jedynie osoby, które otrzymały imienne zaproszenia. Myliłby się jednak ten, kto sądzi, że jest to słaby punkt tego przedsięwzięcia. Na targach pojawiają się bowiem wyłącznie osoby z branży motoryzacyjnej: mechanicy, właściciele warsztatów i sklepów.
Tegoroczna edycja Targów Inter Cars była okazją do obchodzenia podwójnego jubileuszu: 20-lecia działalności firmy Inter Cars i 10-lecia organizowania targów motoryzacyjnych.
Podobnie jak podczas ostatnich edycji, targi zorganizowano na terenie lotniska w Modlinie k/Warszawy. Na ponad 30 tys. m2 powierzchni ustawiono kilkanaście namiotów, w których wystawiło się ponad 170 firm z całego świata. Ekspozycja targowa była ściśle związana ofertą Inter Cars.
LPG na Targach Inter Cars
Mimo że targi nie mają charakteru imprezy branży LPG, nie zabrakło gazowych akcentów. Inter Cars promuje, pod własną marką 4Gas, kompletną instalację gazową IV generacji. Całość wykonują kooperanci zgodnie ze specyfikacją Inter Cars. Producentami poszczególnych elementów są m. in. Tomasetto, Zavoli, Necam, Prins czy AC. Gotowe zestawy montażowe (bez zbiorników LPG) pokazano na jednym z firmowych stoisk Inter Cars.
Silnie reprezentowana była grupa największych producentów świec zapłonowych, którzy mają w swej ofercie świece dedykowane do silników zasilanych LPG. NGK promowało linię LaserLine z rdzeniem irydowym i platynową nakładką na elektrodzie. Japońskie Denso proponowało całą gamę świec irydowych zalecanych do LPG. Szkoda tylko, że dystrybuowany katalog wyrobów był w języku rosyjskim, hiszpańskim, francuskim, niemieckim czy angielskim, a nie polskim.
Takiego błędu nie popełniła firma Beru, która przygotowała obszerną publikację o swoich wyrobach także w języku polskim. Beru do silników zasilanych LPG zaleca świece z elektrodami o różnej wysokości, które znacznie lepiej radzą sobie w momencie rozruchu silnika, gdy świeca nie osiągnęła jeszcze właściwej temperatury pracy.
Najlepiej przygotowaną ofertą dla posiadaczy samochodów z instalacją gazową przedstawiła jednak firma BOSCH, która wydała właśnie specjalny katalog świec na sezon 2010/2011, dedykowanych w całości do silników zasilanych LPG/CNG.
Nieodłącznym partnerem świec zapłonowych w układzie zapłonowym są przewody wysokiego napięcia. W tym segmencie producentów zauważalni byli: pabianicki Sentech i wspomniane wcześniej Beru.
Na targach spotkać można było także producentów różnorodnych filtrów paliwowych, ale tylko Filtron przedstawił produkty stosowane w instalacjach autogazu.
Nowoczesny warsztat
Dużą część ekspozycji targowych zajmowały stoiska z wyposażeniem warsztatów i narzędziami wspomagającymi diagnostykę. W wydzielonej części targów, Inter Cars przygotował bogatą ofertę podnośników, narzędzi ręcznych, elektronarzędzi czy urządzeń pneumatycznych. Duża część tej oferty została wyprodukowana pod markami należącymi do Inter Cars przez azjatyckich producentów i jest dostępna w sieci IC. Uwagę zwracał bardzo duży wybór specjalistycznych i nietypowych kluczy przeznaczonych dla bardzo wymagającego mechanika. Sprzedawcy przekonywali o przyzwoitej jakości produktów i jeszcze przyzwoitszej ich cenie.
Na tego typu imprezie nie mogło zabraknąć światowego potentata w produkcji narzędzi - firmy Beta. W specjalnym samochodzie demonstracyjnym oraz rozstawionym namiocie mechanicy uważnie oglądali niezwykle bogatą wystawę kluczy, „grzechotek”, kompletnych zestawów, szczypiec oraz... ubrań roboczych i obuwia tej samej marki. Mimo wysokich cen, chętnych na zakup narzędzi o potwierdzonej jakości nie brakowało.
Oddzielną kategorią były urządzenia diagnostyczne i elektroniczne systemy wspomagania warsztatów. W dobie wszechobecnych komputerów, warsztat, który nie jest w stanie skomunikować się z systemem pokładowym samochodu, nie ma racji bytu. Jednak diagnostyka to nie tylko sprzęt i oprogramowanie. Do prawidłowej obsługi potrzebny jest mechanik z odpowiednia wiedzą i doświadczeniem. Zwracali na to uwagę wszyscy wystawcy urządzeń diagnostycznych. Ciągły rozwój technologii powinien wymuszać na mechanikach nieustanne podnoszenie kwalifikacji. Dlatego praktycznie wszyscy producenci i dystrybutorzy w tej branży organizują dla swoich klientów różnorodne szkolenia i pokazy.
Niedocenione szkolenia
Przez cały czas trwania targów zwiedzający mieli możliwość uczestniczenia w ponad czterdziestu bezpłatnych prezentacjach i szkoleniach. W specjalnym namiocie organizatorzy przygotowali kilka sal konferencyjnych z zapleczem audiowizualnym. Delphi, Magneti Marelli, Lotos, Valeo, Mahle, Bosch, Monroe czy Sachs to tylko część z firm, które przygotowały warsztaty. Niestety, mimo interesującej tematyki nie cieszyły się one dużym zainteresowaniem zwiedzających. A szkoda, bo w jednym miejscu i czasie można było pogłębić swoją wiedzę z zakresu diagnostyki, mechaniki czy prawidłowo przeprowadzanej naprawy. Ciekawą inicjatywą Inter Cars jest program szkoleń, obejmujący 63 zakresy tematyczne z różnych dziedzin motoryzacji. Szkolenia, w większości płatne, organizowane są przez producentów za pośrednictwem Inter Cars na terenie całego kraju.
Atrakcje
Targi Inter Cars to nie tylko stoiska, wystawcy i krążący w koło zwiedzający. Tegoroczny jubileusz 10-lecia targów zmotywował organizatorów do przygotowania szczególnych atrakcji.
Zbudowano olbrzymia scenę z telebimami oraz zadaszeniem dla widzów, przygotowano telewizyjne relacje „na żywo” z miejsc pokazów samochodowych, w których szykowano samochody do pokazów driftu czy rozgrywano konkurs „Najmocniejszy Serwis” w kategorii najszybszej wymiany opon. Odważni mogli wziąć udział w konkursach sympatycznie prowadzonych przez najsilniejszego człowieka świata - Mariusza Pudzianowskiego. Uczestnicy prężyli mięśnie, starając się wykazać ponadprzeciętną siłą, zaś ich wysiłki w głośny i żywiołowy sposób komentowali widzowie. Zwiedzających targi zabawiał ze sceny Szymon Majewski, który prowadził konkursy i specjalne wydanie „Rozmów w tłoku”. Prawdziwe emocje wywoływały jednak pokazy damskiej bielizny, które gromadziły pod sceną tłumy widzów.
Dla tych, którzy preferowali motoryzacyjną adrenalinę, przygotowano pokazy Free Style’u w wydaniu motocyklowym, czyli pokazy skoków z figurami akrobatycznymi w trakcie lotu. Skłonni zapłacić 80 zł mogli z fotela pilota poczuć dreszczyk emocji driftu profesjonalnie przygotowanym „driftowozem”. Dużą popularnością cieszyła się przygotowana do wyścigów na ¼ mili „Corvetta” z silnikiem o mocy 2000 KM i pięknie przebudowany Chevrolet Pickup z 1946 roku, którym jeździł białoruski zawodnik. Na fanów rajdów samochodowych czekały namioty z samochodami najlepszych polskich kierowców rajdowych: Skoda Fabia WRC Leszka Kuzaja czy Ford Fiesta S2000 i Subaru Impreza STI Macieja Oleksowicza.
Sobotni wieczór należał do pracowników Inter Cars i zaproszonych gości, dla których śpiewał m. in. Muniek Staszczyk. Był także czas do przypomnienia historii firmy, jej początków i przedstawienia ludzi, którzy tworzą Inter Cars. Gospodarzami wieczoru byli Iwona Pavlović, jurorka konkursu „Taniec z Gwiazdami” i dyrektor marketingu Inter Cars, Radosław Grześkowiak.
gazeo.pl dla zwiedzających
Na jubileuszowych, 10 Targach Inter Cars nie mogło zabraknąć gazeo.pl. Z myślą o zwiedzających, przygotowaliśmy stoisko z podłączonym do naszego portalu infokioskiem. Dzięki temu każdy nasz gość mógł osobiście przetestować Symulator gazeo.pl, sprawdzając korzyści płynące z montażu instalacji LPG czy zapoznać się z naszymi publikacjami. W ciągu dwóch targowych dni mieliśmy okazję przeprowadzić wiele wartościowych rozmów, zarówno z kierowcami tankującymi autogaz, zastanawiającymi się nad montażem instalacji, jak i tych jeszcze nie przekonanych.
Jednym z ciekawszych spotkań były odwiedziny dwóch użytkowników samochodów z instalacją autogazu, których zaliczyć można by do klubu „milionerów”. W ciągu prawie dwudziestu lat nieustannego korzystania z LPG, przejechali ponad 1 mln km różnymi samochodami: od Poloneza aż po Opla czy VW.
Nasze stoisko stało się także miejscem dyskusji z młodymi kierowcami, dla których najważniejsze są osiągi silnika, które dzięki poprawnie zamontowanym, współczesnym instalacjom LPG IV generacji, nie ulegają pogorszeniu, pozwalając dodatkowo na spore oszczędności w osobistym budżecie. Bardzo interesujące były także rozmowy z mechanikami i diagnostami samochodowymi, z którymi mogliśmy dyskutować o technicznych aspektach współczesnych instalacji LPG.
Wszystkim, którzy odwiedzili nasze stoisko, podzielili się swoimi spostrzeżeniami i uwagami, serdecznie dziękujemy i zapraszamy w przyszłym roku!
Dziesiąte, jubileuszowe Targi Inter Cars potwierdziły słuszność nietypowego podejścia do tego typu imprezy. Mimo obowiązujących zaproszeń i zamkniętego charakteru targów, wysoka frekwencja wskazuje, że możliwość bezpośredniego kontaktu producenta i dystrybutora z mechanikiem i sprzedawcą (czyli osobami często decydującymi o sposobie naprawy i zastosowanych częściach zamiennych), jest pożądana przez obie strony. Zaś okazja do porównania oferty różnych dostawców w jednym miejscu pomaga w dokonywaniu wyborów.
Zwiedzając targi warto było pamiętać, że impreza targowa wspiera rozwój sieci hurtowni Inter Cars, będąc „jedynie” dodatkowym narzędziem sprzedaży. Jednak rozmach i doskonała logistyka całego przedsięwzięcia zasługują na uznanie.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl