Akcja jest efektem jednego potwierdzonego przypadku, w którym w czasie tankowania doszło do rozszczelnienia tylnych zbiorników CNG. Jak podaje producent powodem tego zdarzenia mogła być korozja zbiorników w okolicach zaworów zespolonych, która pomimo zastosowania fosforanowania pojawia się w tych zbiornikach bardzo szybko.
W pierwszej fazie akcji, która została ogłoszona 1 października 2012 r. w ramach działań zapobiegawczych wyłączano przeznaczone do wymiany butle z użytkowania. Powiadomiony listownie użytkownik samochodu zgłaszał się do serwisu z pustymi butlami i w czasie wizyty pracownicy serwisu zakręcali ręczne zawory na tylnych butlach. W ten sposób uniemożliwiano napełnianie ich sprężonym do 250 barów gazem ziemnym. Zabieg ten oczywiście wiązał się z ograniczeniem zasięgu pojazdu o około 20%. Cała operacja trwała około pół godziny zabezpieczała użytkowanie samochodu do momentu wymiany butli na wolne od wad.
Obecnie kiedy kampania weszła już w drugą fazę użytkownicy są zapraszani do serwisów na wymianę butli. Podobnie jak wcześniej samochód musi mieć puste zbiorniki gazu, a operacja wymiany obu tylnych butli CNG trwa około 4 godzin.
Wykonanie akcji nawrotowej jest potwierdzane w książce serwisowej stosownym wpisem z kodem kampanii (20T3).
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl