Petronova pokazała dystrybutor do LPG portugalskiej firmy Petrotec (zdjęcie w galerii), który w standardowym wyposażeniu był wyposażony w system preselekcji ilości wydawanego paliwa lub kwoty do zapłaty.
Z kolei firma Gia Polska zaprezentowała na swym stoisku dystrybutor Helix LPG firmy Wayne, także w wersji dwuwężowej.
Wielu wystawców pokazywało pistolety do tankowania LPG. W związku z coraz częstszą samoobsługą przy tankowaniu LPG niskoemisyjne wersje pistoletów stają się właściwie standardem.
Pistolet do tankowania LPG o ponadprzeciętnej ergonomii można było zobaczyć na stoisku OPW. Był to OPW BNA-300 HG (zdjęcie w galerii). Jego masa jest określana przez producenta na 1,6 kg.
Firma Stäubli Polska pokazywała swój jedyny w ofercie pistolet do tankowania LPG, który w odróżnieniu od produktów konkurencji został dostosowany do współpracy z zaworem tankowania typu euroconnector.
Zaprojektowany z dużym naciskiem na ergonomię użytkowania pistolet Stäubli GPV 14 (zdjęcie w galerii) wygląda dość masywnie, choć waży 1,5 kg. Producent podaje, że przy odpinaniu pistoletu wyciek LPG wynosi zaledwie 0,4 cm3 (przy dopuszczalnym poziomie do 1 cm3). Na tak niską emisję z pewnością ma wpływ zastosowany standard złącza tankowania typu euroconnector.
Bardzo dużą ekspozycję pistoletów do tankowania LPG jak zwykle pokazywała firma LPG Group. Firma obecnie zmienia korpusy swoich pistoletów, co wpływa na ich wygląd. Na pierwszy rzut oka widać, że do ich wyprodukowania użyto mniej aluminium niż w dotychczas oferowanych pistoletach.
W założeniu konstruktorów miało to obniżyć masę pistoletów i poprawić ich design. To pierwsze z pewnością się udało, design to jednak rzecz gustu.
Na razie nowe korpusy są dostępne w serii LPG 400 ale będą sukcesywnie wprowadzane także w innych modelach.
Na Stacji Paliw zwyczajowo prezentowane są także cysterny do przewozu paliw, w tym także do LPG.
Taką naczepę pokazała firma BC LDS, która od wielu lat zajmuje się produkcją tego typu pojazdów. W związku z przechodzeniem poszczególnych przewoźników zajmujących się przewozem LPG na wyższe standardy, praktycznie wszystkie cysterny, które dostarczają autogaz na stacje dużych koncernów paliwowych są wyposażane standardowo m.in. w liczniki wydawanego LPG, które mierzą jego masę. Dzięki zastosowaniu masomierzy pomiar ilości LPG jest najbardziej precyzyjny, niezależny od warunków atmosferycznych, przede wszystkim temperatury, która jak wiadomo w dużym stopniu wpływa na objętość LPG w zbiorniku cysterny.
BC LDS pokazał na tegorocznej Stacji Paliw cysternę zdolną do przewożenia 40 tys. l LPG, którą wykonano zgodnie ze standardami niemieckimi, które powoli zaczynają obowiązywać także na naszym rynku.
Zgodnie z nimi prezentowana naczepa została wyposażona w armaturę o zwiększonych przekrojach i wydajną pompę, które zapewniają wydajność rzędu 700 l/min. Dzięki temu czas rozładunku tej wielkości cysterny skraca się o połowę (do około 1 godziny).
Jak widać oferta skierowana dla branży LPG jest dość obszerna i obejmuje wiele aspektów funkcjonowania tego sektora na naszym rynku, począwszy od armatury dla baz paliwowych, pojazdów do przewozu tego paliwa, skończywszy na ostatecznym użytkowniku, kierowcy używającym autogazu do napędu swego samochodu.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl