W ciągu pierwszych 9 miesięcy 2023 roku Dacia sprzedała łącznie 493 511 samochodów osobowych i dostawczych, czyli o 16,7% więcej w porównaniu z tym samym okresem 2022 roku. W samym tylko trzecim kwartale Dacia sprzedała 148 124 samochody. Oznacza to wzrost o 2,4% w stosunku do trzeciego kwartału 2022 roku, który był dla marki najlepszym okresem pod względem udziałów rynkowych.
Cztery flagowe modele marki poprawiły swoje wyniki w ciągu ostatnich dziewięciu miesięcy:
Udział Dacii w rynku w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2023 roku utrzymał się na stabilnym poziomie, pomimo coraz trudniejszej sytuacji w segmencie klientów indywidualnych, których udział w miksie sprzedaży w Europie spadł z 44% do 40% (dane na koniec sierpnia 2023 r.).
Dacia zajmuje drugie miejsce w Europie w tak ważnej dla niej sprzedaży samochodów do klientów indywidualnych z udziałem 8,4% w rynku. To o 0,8 punktu więcej w porównaniu z 2022 rokiem.
Przez pierwsze 9 miesięcy 2023 r. Dacia Sandero sprzedała się w liczbie 199 516 sztuk, czyli o 18,3% więcej w stosunku do analogicznego okresu roku 2022. Sandero utrzymało pozycję, którą zajmuje od 2017 roku, czyli samochodu najczęściej kupowanego przez klientów indywidualnych w Europie (Austria, Belgia, Chorwacja, Czechy, Dania, Finlandia, Francja, Hiszpania, Holandia, Luksemburg, Niemcy, Norwegia, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Szwajcaria, Szwecja, Węgry, Wielka Brytania i Włochy).
Sprzedaż Dustera (154 460 sztuk) wzrosła o 4,1% w porównaniu z pierwszymi trzema kwartałami 2022 roku. Model plasuje się niezmiennie w pierwszej trójce najlepiej sprzedających się SUV-ów w Europie na rynku klientów indywidualnych.
Dacia Jogger odnotowała wzrost o 76,1% z 70 932 sprzedanymi samochodami w ciągu dziewięciu pierwszych miesięcy 2023 roku. Zapewnia to jej pierwsze miejsce w segmencie C (bez SUV-ów) w sprzedaży dla klientów indywidualnych.
Spring ze sprzedażą 44 262 szt. odnotował wzrost o 40,6% w stosunku do analogicznego okresu (pierwsze trzy kwartały) 2022 roku. Model stale plasuje się w pierwszej trójce najlepiej sprzedających się samochodów elektrycznych w Europie na rynku klientów indywidualnych.
Sprzedaż Dacii na rynku samochodów osobowych w Europie wzrosła o 19,6% przy średnim wzroście rynkowym 16,9%.
Udział Dacii w tym rynku wyniósł 4,4%, co daje wzrost o 0,1 punktu w porównaniu z tym samym okresem roku 2022, i to pomimo niekorzystnego miksu i spadającego udziału tego segmentu.
We Francji, która jest największym rynkiem zbytu Dacii, w pierwszych dziewięciu miesiącach 2023 roku zarejestrowano 118 495 nowych samochodów osobowych i dostawczych marki, co daje wzrost o 23,2% w stosunku do poprzedniego roku. Udział Dacii w rynku samochodów osobowych wzrósł o 0,5 punktu do 9,1%. Marka umocniła zajmowaną trzecią pozycję na francuskim rynku samochodów osobowych.
W segmencie klientów indywidualnych Dacia jest liderem we Francji.
Sandero jest najlepiej sprzedającym się modelem w segmencie klientów indywidualnych i trzecim modelem z uwzględnieniem wszystkich kanałów sprzedaży.
Spring jest drugim najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym zarówno w segmencie klientów indywidualnych, jak i we wszystkich kanałach sprzedaży.
Duster jest najlepiej sprzedającym się SUV-em w segmencie klientów indywidualnych, a Jogger jest numerem 1 w segmencie C w kanale sprzedaży dla klientów indywidualnych.
We Włoszech Dacia sprzedała w ciągu dziewięciu miesięcy 2023 roku 66 160 samochodów osobowych i dostawczych, co daje wzrost o 29,3%. Udział marki w rynku samochodów osobowych wzrósł o 0,3 punktu.
W segmencie klientów indywidualnych Dacia utrzymała pierwsze miejsce we Włoszech z udziałem 9,3% i uplasowała dwa modele w pierwszej trójce: Sandero na drugim miejscu i Dustera na trzecim miejscu.
W Niemczech łączna sprzedaż samochodów osobowych i dostawczych marki Dacia wyniosła 51 703 sztuki. To o 25,2% więcej w porównaniu z pierwszym półroczem 2022 roku. Udział marki w rynku samochodów osobowych wzrósł o 0,2 punktu.
Dacia zajęła czwarte miejsce w segmencie klientów indywidualnych, a trzy modele marki znalazły się w pierwszej piętnastce samochodów.
Dacia Sandero jest trzecim modelem najlepiej sprzedającym się na rynku klientów indywidualnych, a Duster trzecim najlepiej sprzedającym się SUV-em (także w segmencie klientów indywidualnych).
Również w Hiszpanii Dacia odnotowała w pierwszych dziewięciu miesiącach 2023 roku duży wzrost o 23% i sprzedała łącznie 34 624 samochody osobowe i dostawcze. Udział marki w rynku wzrósł o 0,2 punktu.
Dacia zajęła czwarte miejsce w segmencie klientów indywidualnych.
Najlepiej sprzedającym się modelem na tym rynku jest Sandero. W pierwszych dziewięciu miesiącach tego roku okazało się również numerem 1 we wszystkich kanałach sprzedaży.
W Rumunii marka sprzedała 36 069 samochodów osobowych i dostawczych. To wzrost o 29,2%.
Udział marki w rynku samochodów osobowych wzrósł o 3 punkty w porównaniu z 2022 rokiem.
W kanale sprzedaży klientom indywidualnym udział Dacii wyniósł 40,1%, co daje wzrost o 4,6 punktu.
Pięć najlepiej sprzedających się modeli na rynku samochodów osobowych to modele Dacii. A cztery modele marki znalazły się w pierwszej piątce w segmencie klientów indywidualnych.
Dacia jest liderem na rynku w segmencie klientów indywidualnych a wszystkie modele marki są liderami w swoich segmentach.
W Polsce Dacia sprzedała w okresie styczeń-wrzesień 2023 r. 13 305 samochodów osobowych, co daje marce 3,8% udziału w rynku. Największą popularnością cieszył się Duster z 6 896 zarejestrowanymi samochodami, na drugim miejscu było Sandero – 3 919 rejestracji. We wrześniu 2023 r. Sandero znalazło się w TOP3 w segmencie B HATCH, co stanowi 10,5% udziału. O ponad 30% wzrosła sprzedaż Sandero do klientów indywidualnych. Najczęściej wybierane wersje to w ponad 50% przypadków – LPG, a 79% klientów decyduje się na Sandero Stepway w najwyższych wersjach wyposażenia.
W 2023 roku Dacia przekroczyła próg 8 milionów sprzedanych samochodów.
Pozycjonowanie i strategia marki są niezmiennie atrakcyjne dla klientów. Wersja Extreme, zaprezentowana na początku 2023 roku, odniosła ogromny sukces i obecnie stanowi jedną trzecią wszystkich zamówień klientów.
Oferta UP&GO wychodzi naprzeciw potrzebom klientów Dacii, którzy chcą kupić nowy, bardzo dobrze wyposażony (UP) samochód dostarczony w krótszym terminie (GO). Ponad 100 000 klientów zdecydowało się na tę ofertę.
Dacia pisze dalszy ciąg swojej success story – łączna sprzedaż marki odnotowała wzrost o 16,7% w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2023 roku. Strategia marki – polegająca na stałym definiowaniu na nowo tego, co ważne dla klientów, aby zaoferować najlepszy stosunek jakości do ceny – umożliwiła Dacii zdobycie ponad 8 milionów klientów od 2004 roku i umocnienie się na drugim miejscu na podium w segmencie klientów indywidualnych w Europie. Bardzo cieszy zaufanie, jakim obdarzają nas klienci.
Xavier Martinet, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Dacii
Model | Liczba sprzedanych egzemplarzy |
Dacia Sandero | 199 516 |
Dacia Duster | 154 460 |
Dacia Jogger | 70 932 |
Dacia Spring | 44 262 |
Dacia Logan | 20 789 |
Inne | 3 552 |
Razem | 493 511 |
Niestety dane zacytowane przez Renault Polska nie uwzględniają wersji zasilanych LPG (z silnikiem TCe 100 ECO-G), oprócz rynku polskiego, na którym gazowe modele Dacii są w większości sprzedawane z fabryczną instalacją LPG Landi Renzo. Jednak jak wynika z naszych opracowań, na podstawie np. danych ACEA, na każdym rynku, na którym obecna jest marka, wersje z silnikiem zasilanym LPG "napędzają" sprzedaż, ponieważ zgodnie z polityką cenową Dacii bardzo często gazowy układ zasilania jest oferowany na bardzo preferencyjnych warunkach lub wręcz bez żadnej dopłaty w stosunku do wersji benzynowej (tak obecnie są sprzedawane Dacie LPG w Polsce).
Jeśli do tego dodamy korzyści wynikające z eksploatacji takiego auta, którego użytkowanie jest 2-krotnie tańsze niż z wykorzystaniem klasycznych paliw silnikowych to nietrudno, przy odpowiednio ukierunkowanych kampaniach reklamowych, o sukces. Jest to oczywiście także sukces autogazu, bo każda kampania reklamowa takiego producenta jak Dacia, w której promowane jest LPG przekłada się także na montaż systemów LPG na rynku wtórnym, a te jak wiadomo są w Polsce dominującym na rynku samochodowych instalacji gazowych zjawiskiem "nakręcającym" całą branżę. A co na to branża?
Sprzedaż elektrycznej Dacii, pomimo notowanych ponad 40-procentownych wzrostów nadal stanowi ułamek sprzedaży samochodów spalinowych (w tym w dużej mierze napędzanych autogazem), co pokazuje, że dojrzałe rozwiązanie w postaci zasilania LPG o ugruntowanej pozycji rynkowej, także w zakresie infrastruktury do tankowania, jest konkurencyjne w stosunku do ultranowoczesnej technologii zasilania elektrycznego, co ciekawe także pod względem cenowym. Można o tym można przeczytać w artykule "LPG naj, naj, naj!".
Niech moc LPG będzie z Wami.
Przelicz opłacalność instalacji LPG w swoim aucie w Kalkulatorze gazeo.pl
Opłaca się? Zamów wycenę na stronie Wycena instalacji LPG gazeo.pl
Masz już instalację? Szukasz materiałów eksploatacyjnych lub części? Zamów je w nagaz24.pl
Zobacz stronę producenta:
LandiRenzowczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl