AC S.A. – integracja sterowników
Firma AC cały czas rozwija nową Q-generację sterowników. QBOX Plus i jego odmiana ze złączem prostym (ustawionym równolegle do obudowy) – QNEXT Plus oraz najnowszy sterownik do silników 5-, 6- i 8-cylindrowych – QMAX Plus to najnowsze urządzenia marki STAG.
QMAX Plus to większy brat sterownika QBOX Plus, przeznaczony do większych silników. Obsługując 2 banki cylindrów z niezależnymi mapami korekcji, dysponując adaptacją ISA3 i OBD, dodatkowo integruje w sobie emulator ciśnienia paliwa (przydatny w silnikach Volvo) i emulator wskazania poziomu benzyny (używany w samochodach grupy PSA).
Emulator poziomu benzyny jest także zintegrowany w sterowniku QBOX Plus. Jego podłączenie wymaga dodatkowych przewodów, które można zamówić jeśli emulator będzie wykorzystywany.
Bardzo ciekawym produktem jest nowy wariator kąta wyprzedzenia zapłonu STAG TAP-03. Przyjęło się, że takie urządzenia są dedykowane do silników zasilanych CNG. Jak się jednak dowiedzieliśmy, znajdują one coraz częściej zastosowanie w silnikach LPG, przyczyniając się do poprawy parametrów jednostek napędowych oraz zmniejszenia zużycia paliwa. Efekt jest szczególnie odczuwalny w silnikach doładowanych.
Dotychczasowe działania AC integrujące w sterownikach wiele emulatorów występujących do niedawna jako niezależne urządzenia pozwalają przypuszczać, że niedługo także wariator kąta wyprzedzenia zapłonu będzie jednym z elementów sterowników STAG.
AC – nowości w zakresie mechaniki
Wielu producentów pracuje nad wzmocnionymi reduktorami LPG. Firma AC także opracowała podwójny reduktor STAG R02 Twin, którego sumaryczna wydajność okazała się większa od wydajności dwóch urządzeń pracujących pojedynczo. Nowy reduktor może zasilać silniki o mocach do 280 KM. Komory wodne zostały połączone, co widać na zewnątrz reduktora. Urządzenie ma 2 zawory regulacyjne, co powoduje, że są to praktycznie 2 niezależne reduktory we wspólnej obudowie (2 wyjścia gazu) i jedno wejście, czyli jeden elektrozawór LPG.
Dzięki takiemu rozwiązaniu montuje się jeden reduktor w samochodach, które dotychczas wymagały dwóch takich urządzeń (oszczędność czasu i miejsca). Reduktor jest obecnie przygotowywany do homologacji
Nowym komponentem jest także filtr fazy gazowej LPG - GF01, który wykorzystuje zawirowanie gazu. Zaletą rozwiązania filtra AC jest uproszczona wymiana wkładu filtracyjnego, do której wymagany jest demontaż tylko dolnej pokrywy. Nie trzeba rozłączać przewodów, co jest bardzo wygodne w czasie obsługi instalacji.
Alex – stawia na CNG
Alex właśnie uruchomił produkcję reduktora CNG z myślą o jego eksporcie na rynki, na których jest to bardziej popularne paliwo .
Firma rozszerzyła gamę filtrów odśrodkowych, które powstały z myślą o filtracji paliwa gazowego dla oferowanych wtryskiwaczy LPG Barracuda. Dostępne są teraz m.in. wersje filtra z większymi króćcami do zasilania znacznie większych jednostek napędowych.
Kolejną nowością są przejściówki (proste i kątowe), umożliwiające montowanie wtryskiwaczy Barracuda pojedynczo oraz nowy elektrozawór LPG zasilany przewodem gazowym Ø 6 mm.
Program produkcji wtryskiwaczy Napoleon został chwilowo zawieszony.
Auto-Gaz Centrum – nowy budżetowy sterownik
BlueBox to nowy sterownik firmy Auto-Gaz Centrum plasowany pomiędzy Compactem a Zenitem Pro, który wykorzystuje wszystkie najnowsze technologie wprowadzone kilka lat temu przez sterownik Zenit, przy zachowaniu przystępnej ceny.
Nowy sterownik wprowadza wiele udogodnień dla instalatorów. Nie są to rozwiązania rewolucyjne, tylko zmiany kosmetyczne mające na celu poprawienie ergonomii obsługi sterownika. W zakresie cech, które dostrzeże użytkownik instalacji LPG wprowadzono np. zmianę intensywności podświetlenia przełącznika rodzaju zasilania.
App Studio – w stronę wtrysku ciekłego LPG
App Studio cały czas rozwija system Agis Direct Liquid, czyli gazowy układ zasilania do silników z bezpośrednim benzyny. System wtryskuje ciekłe LPG wprost do komór spalania silnika, wykorzystując oryginalne wtryskiwacze benzynowe i jest w pełni uniwersalny. Instalacja, prócz wielozaworu, ma uzyskać homologację do końca marca 2015 r.
W ciągu najbliższego miesiąca do produkcji trafi nowy reduktor App Studio, a w ciągu 3 miesięcy do sprzedaży ma trafić pośredni wtrysk LPG w fazie ciekłej – Agis Liquid, który wykorzystuje praktycznie te same elementy, co Agis Direct Liquid.
Przedstawiciele App Studio podkreślają, że rozwój firmy idzie w kierunku systemów wtrysku ciekłego LPG, które pozwalają na użytkowanie samochodów z wykorzystaniem wyłącznie paliwa gazowego, nawet w systemie pośredniego wtrysku ciekłego LPG – Agis Liquid. Obecnie przełączenie na gaz w tym systemie odbywa się po około 30 s, choć sterownik jest przygotowany do uruchamiania silnika bezpośrednio na LPG. Niewykluczone, że wtrysk ciekłego LPG zostanie zastosowany także w systemie Agis Diesel.
BRC – pełna gama systemów LPG
Firma BRC, pomimo wcześniejszych zapowiedzi, że nowe silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny będą opracowywane w oparciu o system LDI (Liquid Direct Injection), wprowadza nowy system IV generacji do tego typu jednostek napędowych. SDI 2.0 to system do 6- i 8-cylindrowych jednostek napędowych z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Gama obsługiwanych przez instalację SDI silników będzie do końca maja 2015 r. znacznie rozszerzona.
Na drugim końcu oferty BRC na polskim rynku pojawił się system zasilania gazowego Alba, który z założenia ma być instalacją najtańszą w ofercie. Dotychczas tańszą alternatywą dla marki BRC były systemy Zavoli. Obecnie instalacja BRC Alba jest oferowana w tej samej cenie co Zavoli, a jak wynika z opinii, marka BRC jest znacznie lepiej kojarzona przez użytkowników.
W gamie produktów Zavoli zaprezentowano nowy reduktor Zeta Plus. Zavoli ma duże doświadczenie w gamie tych urządzeń.
Elpigaz – nowe systemy, nowe wtryskiwacze
Gdański Elpigaz zaprezentował nowy system Vela Diesel do silników 4-cylindrowych, kompletowany z także nowymi w ofercie wtryskiwaczami tłoczkowymi Bianco. Kolejną nowością był system Vela Freestyle także z wtryskiwaczami Bianco. Stella Bella to z kolei nowy system do silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny, który jest kompletowany z talerzykowymi wtryskiwaczami Grey, które także stanowią nowość w ofercie Elpigaz.
Expert Auto – stawia na świece irydowe
Expert Auto czyli importer świec Brisk promuje świece irydowe Premium+, także do silników zasilanych LPG. Miedziany rdzeń w elektrodzie środkowej powoduje, że świeca ta osiąga temperaturę samooczyszczania po kilku sekundach od uruchomienia silnika. Świece Premium+ osiągają przebiegi do 100 tys. km na benzynie. W przypadku silników zasilanych paliwami gazowymi przebieg ten wynosi 50-60 tys. km. Świeca Premium+ jest 3-krotnie droższa od dedykowanych do silników LPG świec Brisk Silver. Biorąc pod uwagę zwiększone koszty ale i zwiększony przebieg pomiędzy wymianami okazuje się, że zastosowanie obydwu świec jest porównywalne pod względem kosztów. Uwzględniając jednak koszt wymiany, który czasami bywa bardzo wysoki może okazać się, że zainwestowanie w świece irydowe jest bardziej opłacalne.
Gwint świec Premium+ jest powlekany stopem itru, który powoduje, że nawet po dużym przebiegu można je łatwo wykręcić. Świece Brisk Premium+ są dostarczane na pierwszy montaż do silników 1,33 Dual VVT-i w samochodach Toyoty.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl