Gama MoreMo obejmuje również zbiorniki specjalne, które są dedykowane do samochodów ciężarowych z przeznaczeniem do zasilania systemów jednoczesnego zasilania olejem napędowym i gazem. Nie są to typowe zbiorniki walcowe. Dennice pochodzą ze zbiorników toroidalnych MoreMo, płaszcz zewnętrzny to klasyczny „walczak”. Z uwagi na ich wielkość (pojemność do 545 l) stosowana jest armatura czterootworowa zapewniająca odpowiednią wydajność poszczególnych zaworów i szybsze tankowanie.
Dieselgaz
System zasilania gazowego silników o zapłonie samoczynnym opracowany przez Elpigaz jest w ostatniej fazie prób przed wprowadzeniem do sieci handlowej.
Rozwiązanie Elpigazu nie wymaga ingerencji w dieslowski układ zasilania zarówno w część mechaniczną (wysokociśnieniową) jak i sterownik elektroniczny. System gazowy wtryskuje do 20% gazu w stosunku do zużywanego oleju napędowego. Oszczędność w kosztach eksploatacji wynika z dodania LPG do oleju napędowego co zwiększa parametry trakcyjne. W tych samych warunkach drogowych kierowca, dysponując większą mocą i momentem obrotowym nie musi wciskać pedału gazu tak głęboko jak w przypadku zasilania tylko olejem napędowym.
Strategia działania systemu jest tak pomyślana aby nie dawkował on gazu na biegu jałowym i przy wyższych obciążeniach silnika.
Układ jest bardzo prosty w montażu, największą trudność w silniku Diesla stanowi znalezienie sygnału prędkości obrotowej (w samochodach bez obrotomierza). Montażyści instalacji gazowych specjalizują się w poszukiwaniu różnych sygnałów w samochodach, dlatego w miarę montowania kolejnych systemów nie będzie to stanowić żadnego problemu. Jeśli na tablicy przyrządów jest obrotomierz, problem jest rozwiązany, jeśli nie ma obrotomierza system jest przystosowany do wykorzystania sygnału pracującego alternatora lub czujnika ciśnienia oleju.
Cykl wystąpień teoretycznych został zakończony montażem instalacji gazowej w samochodzie VW T5 z silnikiem 1,9 TDI. Montaż nie różni się zasadniczo od instalacji typowego systemu gazowego, te same elementy montowane w podobny sposób.
Szkolenie, którego głównym celem było zapoznanie się z systemem zasilania gazowego stosowanego do silników Diesla oraz zasadami jego montażu było również okazją do zaprezentowania innych nowości w ofercie Elpigaz. Oferta skierowana do przedstawicieli warsztatów spotkała się z dużym zainteresowaniem, szczególnie w zakresie zbiorników do LPG. Już niedługo mają one zostać wprowadzone do sprzedaży na naszym rynku. Jak podaje producent w innych krajach cieszą się one dużą popularnością z uwagi na powiększoną pojemność i niską masę. Zgodnie z deklaracjami producenta nie jest to jej ostatnie słowo w zakresie nowoczesnych zbiorników do przechowywania LPG.
Zobacz stronę producenta:
Elpigazwczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl