W zakresie samochodów biorących udział w pucharowych zawodach nic się nie zmieniło. Są to cały czas hybrydowe (gazowo-elektryczne) samochody Kia Venga, których silniki spalinowe są zasilane LPG z wykorzystaniem instalacji gazowych BRC. Są to jednostki napędowe monofuel, w których jedynym układem zasilania jest instalacja LPG. Jednopaliwowe gazowe silniki osiągają po 160 KM, a silniki elektryczne umieszczone w tylnych kołach każdego samochodu dają dodatkowo 25 KM.
Po 5 latach ekscytujących zmagań na torze nadszedł czas na zmiany. Jak zawsze z entuzjazmem i pasją podchodzimy do nowego wyzwania. Chcemy pozyskać nowych zawodników oraz grupę fanów dla tej konkurencji i naszych produktów. Wierzymy, że wyścigi górskie są idealne dla promowania technologii napędu za pomocą LPG.
Sabina Froi, kierownik działu marketingu BRC
W czasie wyścigowego weekendu w Fasano we wszystkich kategoriach wystartowało ponad 260 samochodów. Był on szczególnie intensywny dla kierowców i organizatorów z uwagi na niestabilne warunki pogodowe, które utrudniały odpowiednie przygotowanie samochodów do każdej z prób.
Pierwszy wyścig wygrał Nicola Gonnella z czasem 3:22.080. Znany z poprzednich edycji Green Hybrid Cup Jimmy Ghione zajął drugie miejsce z czasem 03:23.810, tracąc niewiele ponad 1.5 s. Trzecią pozycję z czasem 03:26.560 zajął Marcello Pazzanese.
Niestety Jimmy Ghione nie mógł wziąć udziału w drugim wyścigu, w którym ponownie triumfował Gonella, wykorzystując przewagę wynikającą ze bardzo dobrej znajomości trasy (to jego rodzinne strony). Wyprzedził on Marcello Pazzanese i trzeciego Pasqualino Amodeo.
Kolejna eliminacja Green Hybrid Cup 2016 odbyła się w dniach 28-29 maja (Verzegnis-Sella Chianzutan).
Na starcie zawodów, których tylko niewielką częścią była eliminacja Green Hybrid Cup, stanęło ponad 300 załóg, także z zagranicy. Walczyły one na bardzo wymagającej technicznie trasie o długości 5 km 640 m i średnim nachyleniu 7,2%.
Niestety kłopoty techniczne (problemy z komunikacją spowodowane burzą) pokrzyżowały plany organizatorów. Odbył się tylko jeden z zaplanowanych dwóch wyścigów.
Na trasach tej eliminacji ponownie bardzo dobrze spisywał się Nicola Gonnella, który kontynuował serię zwycięstw rozpoczętą w Fasano. Drugie miejsce zajął doświadczony Fabrizio Roncali, a trzeci stopień podium wywalczył Marco Ravinale. Młody kierowca Giacomo Orioli zakończył wyścig na 4 miejscu.
Następną runda Green Hybrid Cup odbędzie się w dniach 25-26 czerwca (Coppa Paolino Teodori).
Klasyfikacja generalna Green Hybrid Cup 2016
Klasyfikacja generalna kierowców: | |
Kierowca | Punkty |
1. Nicola Gonnella | 75 |
2. Pasqualino Amodeo | 37 |
3. Marcello Pazzanese | 33 |
4. Domenico Fulvio Gentile | 22 |
5. Fabrizio Roncali Polo | 18 |
6. Jimmy Ghione | 18 |
7. Vincenzo Locorotondo | 18 |
8. Marco Ravinale | 15 |
9. James Orioli | 12 |
10. Marco Tamburlini | 8 |
11. Cesare Cappa | 0 |
Zobacz stronę producenta:
BRCwczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl