Tegoroczny zlot Master Truck rozpoczął się w piątek, by trwać nieprzerwanie do niedzielnego wieczoru. Ponad 250 ciężarówek walczyło o liczne tytuły i nagrody, parę tysięcy pozostałych pojazdów wraz z przyczepami i naczepami zapełniało zlotowe parkingi. Słoneczna aura zachęciła kilkadziesiąt tysięcy osób, głównie rodzin do spędzenia weekendu wśród wspaniale tuningowanych maszyn. W tak doborowym towarzystwie nie zabrakło gazeo.pl, które wypełniając swoja misję, promowało autogaz wśród gości i uczestników zlotu.
Volvo - gazodiesel z klasą
Flagowym pojazdem naszego stoiska był ciągnik siodłowy marki Volvo serii VNL z charakterystyczną dla amerykańskich ciężarówek, maską silnika wysuniętą przed kabinę kierowcy.
Sześciocylindrowy, 12-litrowy silnik, otrzymał instalację Oscar N-Diesel firmy Europegas. Na ramie, za pomocą opasek ze stali nierdzewnej, zamontowano 180-litrowy zbiornik LPG, dedykowany do samochodów ciężarowych, polakierowany w jaskrawo pomarańczowym kolorze podwozia. Podniesiona przez cały czas maska zachęcała do przyjrzenia się zamontowanej instalacji oraz rozmowy z przedstawicielami firmy. Z okazji korzystali nie tylko entuzjaści ciężarówek lecz także zawodowi kierowcy, którzy zadawali szczegółowe pytania nie tylko dotyczące sposobu działania gazodiesla lecz również uzyskiwanych efektów. Informacja o wzroście mocy przy jednoczesnym obniżeniu kosztów eksploatacji dla jednych była dawką magii, dla drugich inspiracją do dalszej rozmowy. Warto zauważyć, że całkiem spora była także grupa kierowców i przewoźników, którzy wiedzieli o gazodieslu całkiem sporo lecz nadal nie byli przekonani do skuteczności systemu. Z tego powodu, nieustanne działania propagujące instalacje LPG do silników wysokoprężnych, powinny skupić się na dalszym popularyzowaniu tego rozwiązania wśród osób działających w transporcie drogowym.
Hyundai i Mercedes - z gazem od dealera
W tym roku, po raz pierwszy na naszym stoisku zagościły auta z fabryczną instalacją gazową. Klasę popularną wśród samochodów osobowych reprezentował Hyundai i20. Nieco cięższe zadania mógł wykonać Mercedes Sprinter LGT. Oba samochody wyposażone były w sekwencyjne instalacje gazowe, a dzięki fabrycznemu montażowi objęte były pełną gwarancją producenta. Oba samochody gościły już w dziale gazeo testy jednak możliwość osobistego zerknięcia pod maskę i przyjrzeniu się instalacji LPG skusiła wiele osób. Wśród najczęściej pojawiających się pytań, były te o gwarancję, wrażenia z jazdy i trwałość silnika.
Chwile prawdy - pomiary na hamowni
Udział hamowni podwoziowej na stoisku gazeo.pl stał się niezawodnym sposobem na pokazanie, że auto zasilane autogazem nie różni się niczym od swego benzynowego odpowiednika. Pokazywane przez nas samochody musiały znieść tę próbę, przechodząc kilkukrotne badanie uzyskiwanej mocy i momentu obrotowego na przewoźnej hamowni podwoziowej V-tech. Szybki rozładunek, błyskawiczne przygotowanie do pracy i w szczerym polu opolskiego lotniska pojawiło się urządzenie kojarzone do tej pory z bogato wyposażonymi, specjalistycznymi warsztatami samochodowymi. Każdy z zestawu pomiarów odbywał się na benzynie i na gazie. W obu przypadkach przed udziałem w zlocie Master Truck, auta nie były w jakikolwiek sposób dodatkowo regulowane. Okazało się, że fabryczne ustawienia instalacji gazowych są tak dobrane, że kierowca nie jest w stanie odczuć jakiejkolwiek różnicy podczas jazdy na gazie w porównaniu z benzyną. Osiągnięte wyniki różnią się zaledwie o ok. 1-1,5 KM! Dodatkowo można się było przekonać, że obie marki bardzo rzetelnie podają parametry swoich pojazdów, bowiem wartości deklarowane w instrukcjach obsługi nie odbiegały o więcej niż 1 KM, od tych zmierzonych podczas zlotu. Pomiary wykonywane na oczach widzów wsparte komentarzem zachęcały do zadawania pytań i zapoznania się z prezentowanymi systemami LPG.
Talon na balon
Największą atrakcją stoiska gazeo.pl były bezpłatne loty balonem! Dzięki współpracy z firmą Gaspol na terenie zlotu pojawił się sportowy balon na ogrzane powietrze, oczywiście „napędzany” LPG! Do ostatniej chwili nie było wiadomo
czy warunki pogodowe pozwolą na start statku powietrznego. Dopiero ok. godz. 20, pilot
Gaspol Teamu, mistrz polski w baloniarstwie Arkadiusz Iwański, podjął decyzję o wypełnieniu balonu ciepłym powietrzem i wzniesieniu się w górę. Chętnych było tak wielu, że loty odbywały się także po zapadnięciu zmroku.
Rozdawany na naszym stoisku oraz
na scenie głównej zlotu „Talon na Balon” stał się hitem tego wieczoru. Ponad 100 osób (głównie dzieci i ich opiekunów) mogło poznać wielką moc LPG, zdolnego unieść w powietrze balon wraz pasażerami.
Master Truck - dobre miejsce dla LPG
Zlot Master Truck jest doskonałym miejsce do promowania autogazu i podbijania serc kierowców. Ponad 50 tys. zwiedzających (ludzie młodzi, rodziny czy pasjonaci), luźna atmosfera i bezpośredni kontakt z obecnymi i przyszłymi użytkownikowi aut napędzanych LPG sprzyja walce z krzywdzącymi stereotypami i promocji nowoczesnych instalacji gazowych.
Do zobaczenia za rok na jubileuszowym - 10. Zlocie Master Truck!
Zapraszamy do obejrzenia galerii ze zlotu Master Truck na naszym facebooku.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl