Swoje opinie o wspomnianej publikacji AŚ przesłali nam przedstawiciele największych na naszym rynku firm zajmujących się produkcją i rozwojem samochodowych instalacji LPG.
Dzięki Gazeo.pl, po raz pierwszy mają oni okazję przedstawić w jednym miejscu swoje stanowisko wobec nieprawdziwych i krzywdzących informacji na temat samochodów zasilanych autogazem.
Ich opinie są niezwykle zgodne i, co charakterystyczne, w niezwykle rzeczowy sposób odnoszą się do tzw. „porad” tzw. „Poradnika”.
Jak zauważa Krzysztof Grabarz, dyrektor handlowy firmy Czakram, „Artykuł w Poradniku Auto Świat został napisany w sposób bardzo tendencyjny, przy wykorzystaniu wielu negatywnych i nieprawdziwych stereotypów o autogazie. Autor założył, że chwytliwy artykuł musi pokazać w sposób jak najbardziej negatywny zagadnienie, aby się mógł się ’lepiej sprzedać’. Fakty są mniej ważne, można skupić się na wyobrażeniach i domysłach pozbawionej fachowej wiedzy osoby. Dziennikarz chciał sam sobie udowodnić przedstawione tezy, nie zwracając uwagi na sporą dawkę nierzetelności zawartą w tekście.”
Zawarte w „Poradniku” informacje interesująco skomentował także Prezes firmy Elpigaz, Grzegorz Jarzyński: „Z zainteresowaniem przeczytałem materiał Pana Brzezińskiego. Ogólnie potwierdził to, co wykazały badania wykonane dla naszej firmy przez instytut Pentor, czyli że Polacy nie znają do końca prawdy o autogazie oraz że po kraju krążą mity. Od takich niekorzystnych mitów na temat LPG we wspomnianej publikacji aż się roi! Jestem także jednym z ponad dwóch milionów użytkowników auta na LPG, więc pozwolę sobie na kilka sprostowań (i gdzie te sprostowania?), które potwierdza moja codzienna od ponad 15 lat jazda na gazie. Autor publikacji w Poradniku Auto Świata w ostatnich latach prawdopodobnie jeździ dieslem, więc jego wiedza opiera się na wysłuchanych relacjach, tudzież plotkach i mitach.”
Swoją opinię wyraził także nestor branży autogazu w Polsce - p. Zbigniew Domański, który jako jeden z pierwszych zajął się montażem instalacji LPG w naszym kraju:
„Trudno oprzeć się wrażeniu, że tekst powstał na zamówienie. Pełno w nim niekonsekwencji i sprzeczności, z aż nadto wyrazistym celem zniechęcenia wszystkich razem i każdego z osobna do aut zasilanych gazem (LPG).
W publikacji Auto Świata autor dużo miejsca poświęca ekologii twierdząc, że „LPG nie jest paliwem ekologicznym. Było kiedyś, gdy auta miały prostszą konstrukcję, a teraz już nie jest.” W innym miejscu pisze zaś: „W przypadku większości instalacji auto zasilane gazem truje o wiele bardziej niż zasilane benzyną.”
Z. Domański (Autogaz) pyta krótko: „A co niby (..) się w tak krótkim czasie stało?! (...) W interesującym nas przedziale czasu, skład chemiczny LPG nie uległ zmianie...”
Z tymi niezwykłymi opiniami polemizuje także Tomasz Zyśk z działu marketingu Landi Renzo Polska, jednej z najbardziej znanych firm LPG na świecie, pisząc w swoim komentarzu: „W artykule (...) autor stara się dowieść (dowieźć to dowozić, a nie dowodzić) braku ekologicznej i ekonomicznej zasadności stosowania samochodowych instalacji LPG.
Myli również ewidentnie ekologiczne właściwości paliwa LPG z nieekologicznym efektem braku umiejętności programowania sterowników LPG przez nielicznych montażystów. Również przytoczone usterki w samochodach wyposażonych w instalacje LPG są najczęściej wynikiem oszczędności czynionych przez użytkowników na prawidłowym serwisowaniu samochodu. Autor artykułu stara się nie zauważać, że polityka UE w zakresie ochrony środowiska naturalnego zaleca stosowanie paliw LPG/CNG jako paliw ekologicznych.”
Aspekt ekologii poruszył także Adam Skrzypko, specjalista do spraw technicznych z białostockiej firmy AC: „Nowoczesne silniki są bardziej zaawansowane konstrukcyjnie, dzięki czemu spełniają testy emisyjne EURO V. Dlaczego autor tekstu uważa, że gaz propan-butan nie jest paliwem ekologicznym? Bo zmieniła się konstrukcja silników? To absurd. Owszem, zmieniła się konstrukcja silników, natomiast gaz pozostał bez zmian. W krajach Unii Europejskiej LPG jest uznawane za paliwo jak najbardziej ekologiczne. Dlaczego LPG jest przyjazne środowisku? Ponieważ gaz jest dokładniej spalany w komorze spalania, co przyczynia się do zmniejszenia ilości szkodliwych związków chemicznych, tj. węglowodorów czy tlenków węgla. Szereg krajów wprowadziło w ubiegłym roku zniżki w podatkach dla użytkowników samochodów z zasilaniem gazowym oraz dopłaty do nowych samochodów z konwersją na gaz. Centra wielkich miast zamyka się dla ruchu pojazdów spalinowych, natomiast auta z napędem gazowym są spod tego zakazu wyjęte. To niezbite dowody.”
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl