Głównym kryterium przy podejmowaniu decyzji o montażu jest jego opłacalność. Zastanawiając się nad instalacją gazową w samochodzie często również rozważamy inne plusy i minusy takiego rozwiązania. Nikt i nic nie jest przecież bez wad; sęk w tym, by górowały nad nimi zalety.
Plusy:
1. Oszczędności z jazdy - to zdecydowanie najpoważniejszy atut instalacji gazowej. Im więcej jeździmy, tym więcej oszczędzamy. Proste i genialne zarazem.
2. Ekologia - to z kolei najmniej w Polsce doceniany plus instalacji gazowych. Jako społeczeństwo dopiero uczymy się ekologicznego myślenia i zachowań, co przy braku wsparcia i odpowiednich preferencji ze strony państwa może potrwać wieki. W wielu krajach Zachodniej Europy istnieją preferencje dla autogazu, a ekoświadomość obywateli stoi na wysokim poziomie. Na szczęście nie musimy czekać na rządowe wsparcie - już dziś możemy mniej truć środowisko jeżdżąc na gazie, a może ktoś nam za to kiedyś „podziękuje”, np. obniżając składkę OC.
W niektórych miastach Europy, gdzie zanieczyszczenie powietrza i ochrona zabytków przed jego skutkami są poważnymi problemami, wprowadza się ograniczenia w ruchu samochodów, które jednak nie dotyczą aut z gazem i elektrycznych. Dziś w Polce ta kwestia jeszcze nas nie dotyczy, ale łatwo zauważyć, jak szybko rośnie liczba samochodów i jak coraz dłużej stoimy w korkach.
3. Zwiększony zasięg - instalacja gazowa jest układem dodatkowym, paliwem bazowym pozostaje benzyna. Możliwość swobodnego przełączania i wybierania rodzaju zasilania powoduje, iż dystans możliwy do przejechania znacznie się wydłuża. Nawet perspektywa braku stacji nie jest problemem, bo zawsze można do niej dojechać na „bezołowiowej”.
4. Silnik na gazie pracuje ciszej i jest bardziej elastyczny - paliwo gazowe ma wysoką liczbę oktanową (ok. 110), co zapewnia „miękką”, płynną pracę silnika i jego większą elastyczność. Na pewno skorzystamy z tych zalet w mieście, gdzie często ruszamy, zatrzymujemy się i wyprzedzamy, a hałas stał się jedną z form zanieczyszczenia środowiska.
5. Silnik zasilany gazem „żyje” dłużej - LPG jest wprowadzane do cylindrów w optymalnej formie, czyli jako gaz. Konstruktorzy od lat starają się, aby benzyna dostawała się do komór spalania w tej postaci, a w wypadku gazu jego własności fizyczne z miejsca to zapewniają. Dzięki temu nie tylko zapłon przebiega łagodniej i jest bardziej efektywny, ale też ochronna warstwa oleju silnikowego nie jest „spłukiwana” ze ścianek cylindra.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl