VSI-3 DI firmy Prins
Baza opracowanych silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny, których konwersję na zasilanie LPG umożliwia instalacja VSI-3 DI, której twórcą jest holenderska firma Prins, wchodząca w skład Grupy Westport Fuel Systems jest stale rozszerzana o kolejne jednostki napędowe. Ostatnie rozszerzenie listy opracowanych silników obejmuje 44 pozycje.
Opel
Sporą część nowych opracowań stanowią silniki rodziny Small Gasoline Engine (SGE) w samochodach marki Opel. Są to jednostki napędowe o pojemności skokowej 1 litra, które znajdują zastosowanie w wielu modelach samochodów, będącego obecnie częścią Grupy Stellantis, koncernu General Motors.
Na liście opracowań Prinsa pojawiły się: Astra K, Corsa E oraz Opel Adam z takimi właśnie silnikami. Są to jednostki napędowe o oznaczeniu kodowym B 10 XFL (66 kW, 77 kW), B 10 XFT (85 kW), oraz D 10 XFL (66 kW, 77 kW) i D 10 XFT (85 kW).
Volvo
W gamie jednostek napędowych Volvo na liście opracowań systemu VSI-3 DI firmy Prins pojawił się silnik B 420 T2 w następujących modelach: XC40, XC60 II, XC90 II, S60 III, V60 II, S90 II i V90 II.
Silnik B 420 T2 to dwulitrowa jednostka napędowa o mocy 184 kW.
Ford
Marka Ford wzbogaciła się o nowe opracowania systemu VSI-3 DI firmy Prins dla silnika 1.0 (SFCF, SFJN, PYZ4, B7JA) stosowanego w modelach: Transit, Tourneo, Fiesta VII i Puma.
Mazda
Najnowsze opracowanie Prins obejmuje także 2,5-litrowy silnik SkyActiv-G o mocach 143 kW (PY-VPS) oraz 170 kW (PYZ4) w samochodzie Mazda CX-9.
Lista opracowań Prinsa VSI-3 DI jest bardzo obszerna i cały czas rozszerzana o nowe jednostki napędowe, na które istnieje zapotrzebowanie w zakresie zasilania LPG. Sygnały o takim zapotrzebowaniu są zbierane z różnych rynków, na których Prins jest reprezentowany, także z rynku polskiego, gdzie działa firma Prins Autogaz.
Zobacz stronę producenta:
Prins