Jest to system zasilania gazowego należący do tzw. VI generacji instalacji gazowych. Tym mianem określane są gazowe układy zasilania, w których LPG w fazie ciekłej jest podawane bezpośrednio do komór spalania przez oryginalne wtryskiwacze benzynowe.
Największą zaletą takich systemów jest to, że w czasie pracy na gazie silnik zużywa wyłącznie LPG. Nie występuje zużycie benzyny, tak jak w instalacjach dotryskowych (bazujących na instalacjach IV generacji pracujących z tzw. dotryskiem benzyny).
Wadą instalacji VI generacji jest wysoka cena. Instalacja LPG Prins Direct LiquiMax Gen3 do prezentowanego Forda Transita Courier z silnikiem 1.0 Ecoboost 100 KM kosztuje 9,5 tys. zł. nie zmienia to jednak faktu, że jest to rozwiązanie opłacalne pod względem ekonomicznym, co potwierdzają także nasze obliczenia z wykorzystaniem kalkulatora gazeo.pl.
System korzysta z zamontowanego pod samochodem (w miejscu koła zapasowego) toroidalnego zbiornika LPG o pojemności geometrycznej 59 l mieszczącego 47 l gazu. Taki zapas paliwa przy zużyciu 8-10 l/100 km (w zależności od charakteru eksploatacji) pozwala na pokonanie dystansu od 470 do blisko 600 km.
LPG wygrało z pierwszą koncepcją samochodu dla Straży miejskiej w Słupsku, która zakładała auto elektryczne. Jednak koszty związane z zakupem samochodu i przygotowaniem niezbędnej infrastruktury (ładowarka), jak również ograniczenia związane z zasięgiem okazały się zbyt duże. Postawiono na LPG co nas bardzo cieszy. Możemy się pochwalić, że to jeden z pierwszych samochodów z silnikiem spełniającym normę EURO 6.2. Jest to prawdopodobnie także pierwszy radiowóz z instalacją LPG i nową normą emisji.
Bartosz Czubała, dyrektor handlowy Prins Autogaz
Prezentowany Ford Transit Courier z silnikiem 1.0 Ecoboost 100 KM ma już w filtr cząstek stałych GPF (Gasoline Particulate Filter). Zmienione oprogramowanie sterowników benzynowych w silnikach z bezpośrednim wtryskiem wyposażonych w filtry cząstek stałych sprawia kłopoty w adaptacji na zasilanie gazowe takich jednostek napędowych. Prins z tym sobie jednak poradził.
Prins już pracuje nad nowymi wersjami softu w VSI 2.0 DI i nową normą emisji. Problemy innych firm z instalacjami do takich silników wynikają zapewne z tego, że jest fakt, że jednak jest to coś nowego i nie wszystkie firmy posiadają taką wiedzę i doświadczenie.
Bartosz Czubała, dyrektor handlowy Prins Autogaz
Z uwagi na wykorzystanie miejsca pod samochodem na zbiornik LPG koło zapasowe w użytkowanym w słupskiej Straży Miejskiej Fordzie Transicie Courier znajduje się w wygospodarowanej przestrzeni za fotelami w kabinie kierowcy. Znacznie częściej jednak kierowcy wybierają zestaw naprawczy ogumienia.
Zobacz stronę producenta:
Prinswczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl