Obecnie akcyza na LNG i olej napędowy wynosi 24,3 centów za galon (prawie 3,8 l). Do wytworzenia takiej samej ilości energii, która powstaje z 1 galonu oleju napędowego trzeba 1,7 galonu LNG, co oznacza, że skroplony gaz ziemny jest o 70% bardziej obciążony fiskalnie niż olej napędowy.
Zrównanie obciążeń podatkowych dla obu tych paliw, tak jak w przypadku sprężonego gazu ziemnego i benzyny w stosunku do których akcyza jest naliczana w oparciu o ekwiwalent energetyczny zwiększy opłacalność stosowania LNG w transporcie.
Przykładowo, ciężarówka pokonująca rocznie dystans 100 tys. mil zużywa 20 tys. galonów oleju napędowego. Tej samej klasy pojazd poruszający się z wykorzystaniem LNG na tym samym odcinku zużywa 34 tys. galonów skroplonego gazu ziemnego. Oznacza to, że przy obecnie obowiązującym mechanizmie naliczania podatku akcyzowego użytkownik korzystający ze znacznie bardziej ekologicznego paliwa jakim jest skroplony gaz ziemny zapłaci w ciągu roku o 3,4 tys. dolarów więcej niż przedsiębiorca eksploatujący samochody zasilane olejem napędowym.
Zamierzeniem proponowanych uregulowań jest zachęcenie potencjalnych inwestorów do rozbudowy infrastruktury LNG, co ma w założeniu pozytywnie wpłynąć na gospodarkę Stanów Zjednoczonych.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl