W powszechnie stosowanych instalacjach gazowych, w których silnik jest zasilany odparowanym LPG nie są stosowane pompy wymuszające przepływ paliwa. Przepływa ono przez układ dzięki ciśnieniu pod jakim LPG jest magazynowane w zbiorniku.
Jego wartość jest ściśle związana z temperaturą otoczenia, tzn. im wyższa jej wartość tym wyższe ciśnienie LPG w zbiorniku. Aby zatem w ujemnych temperaturach otoczenia utrzymać ciśnienie na podobnym poziomie jak w okresach cieplejszych należy zmienić gatunek LPG, który jest oferowany na stacjach paliw.
Dzięki właściwościom propanu i butanu, które są głównymi składnikami LPG i możliwości regulacji proporcji pomiędzy nimi można dostosować ich zawartość tak, aby w niższych temperaturach zapewnić podobne jak w okresie letnim ciśnienie w zbiorniku LPG.
Dzięki niemu LPG w stanie ciekłym jest w stanie przemieszczać się do dalszej części instalacji gazowej, w tym do reduktora-parownika i po odparowaniu do silnika.
Zimą (od 1 grudnia do 31 marca) używane jest LPG gatunku B, które zachowuje wymaganą przepisami prężność par o wartości 150 kPa w temperaturze do -5ºC. W związku z tym gaz, który tankujemy zimą zawiera nieco więcej propanu.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl