Ze wszystkich Civików, jakie przez ponad 40 lat wyjechały na drogi, ten jest chyba najmniej ciekawy dla oka. Wersja 3-drzwiowa, stylizowana w tylnej części nieco inaczej, ma sportowy sznyt i może się podobać, jednak bardziej rodzinnie nastawiona odmiana 5-drzwiowa wygląda tak, jakby dwóch projektantów pokłóciło się o to, czy robią hatchbacka czy vana, a potem ktoś powiedział im, że nie ma czasu na poprawki i skierował do produkcji niedokończony efekt ich sprzeczki. Ni to ładne, ni to zgrabne, ni to w ogóle jakiekolwiek. Ot, auto do jeżdżenia i już, jak Toyota Corolla. Tylko że Honda zawsze była czymś więcej. Na szczęście kolejne pokolenia Civika z nawiązką nadrobiły zaległości w zakresie wyrazistego charakteru. Nie każdemu się podobają, ale też wcale nie starają się na siłę dopasować do wszystkich gustów.
Widoczny na zdjęciach egzemplarz Civika zyskuje przy bliższym poznaniu, gdy okazuje się, że ma zamontowaną instalację gazową. Pod maskę trafił zestaw Lovato Easy Fast, z wtryskiwaczami KP i reduktorem SHP oraz odstojnikowym filtrem fazy gazowej. Idąc w kierunku tyłu samochodu, na kolejny komponent systemu LPG – w postaci przełącznika rodzaju zasilania – natrafiamy w kabinie, a konkretnie po lewej stronie kolumny kierowniczej, obok regulatora położenia lusterek zewnętrznych. Zamontowano go pionowo ze względu na kształt i ilość dostępnego miejsca, jednak w tym przypadku ważniejsze jest, czy nie zasłania go kierownica, a możliwe, że tak, przynajmniej w niektórych położeniach. Widzieliśmy już czytelniejsze wskaźniki poziomu gazu, ale mogło być również znacznie gorzej.
Technicy z warsztatu Słomiana Auto Gaz, którzy przeprowadzali konwersję, nie dopuścili się większej liczby „przewinień”. Pod maską, gdzie znalazły się: sterownik, reduktor Lovato HP i wtryskiwacze Lovato KP, panuje porządek, wlew LPG umieszczono dla wygody pod klapką wlewu benzyny, a za odpowiedni zasięg na jednym tankowaniu dba toroidalny zbiornik umieszczony we wnęce koła zapasowego, mieszczący ok. 40-42 l tańszego o połowę od benzyny paliwa. Biorąc pod uwagę, że silnik (typu VTEC) ma pojemność 1,6 l i niewysiloną, wolnossącą naturę (choć 117 KM to i tak niezły wynik), taki zapas gazu powinien spokojnie wystarczać na 400 km jazdy, a przy delikatnym obchodzeniu się z pedałem pod prawą stopą – nawet na 500. Tak czy inaczej, Civic jest dziś znacznie bardziej przyjazny dla portfela kierowcy niż w momencie opuszczenia fabryki, a przecież o to przede wszystkim chodzi.
Przypominamy, że dział Montuj u nas tworzycie Wy, użytkownicy portalu gazeo.pl i właściciele warsztatów, w których powstają niecodzienne adaptacje. Zachęcamy do dalszego nadsyłania zgłoszeń niezwykłych samochodów na gaz, np. luksusowych, sportowych czy specjalnych. Pokazujmy razem, że LPG to paliwo, które niczego się nie boi! Czekamy na maile pod adresem redakcji (redakcja@gazeo.pl).
Zobacz stronę producenta:
Lovatowczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl