Almera pojawiła się po raz pierwszy na rynku w połowie lat 90. minionego stulecia, zastępując w ofercie japońskiej marki model Sunny. Nie była to jednak zmiana na miarę tej, której dokonał w podobnym czasie Ford, który posłał na emeryturę Escorta na rzecz Focusa, a raczej operacja w stylu wprowadzenia Opla Astry w miejsce Kadetta albo Toyoty Auris zamiast Corolli – nazwa nowa, ale poza tym bez rewolucji. Almera doczekała się drugiej generacji, po czym Nissan całkowicie zrezygnował w Europie z kompaktowego modelu segmentu C na rzecz crossovera i zaprezentował Qashqaia. Decyzja okazała się słuszna, ale to opowieść na inny wieczór przy ognisku, bo tymczasem...
… bierzemy na tapet egzemplarz Almery II z roku 2006, którego właściciel zgłosił się do warsztatu Auto Instal Gaz, by poddać swoje auto tresurze pod kątem zmiany diety. 1,5-litrowy silnik do paliwożernych nie należy, ale kto ma instalację LPG, zawsze płaci o połowę mniej od tych, którzy trwają przy benzynie, więc decyzję uważamy ze wszech miar za słuszną. Kompaktowy „japończyk” poddał się zabiegowi adaptacji bez oporów i grymaszenia, a w krótkim czasie wyjechał z zakładu montażowego odmieniony – z kilkoma nowymi częściami pod maską, podwoziem i w bagażniku oraz nowym posmakiem w „ustach”, pozostawianym przez inne paliwo.
Jako że Almera nie jest samochodem wybrednym ani szczególnie wymagającym technicznie, konwersję przeprowadzono w oparciu o system Lovato Smart, którego funkcjonalność w porównaniu z układem Easy Fast ograniczono do niezbędnego minimum, które wystarcza 80% aut na naszych drogach. Nissanowi też wystarczyło, podobnie jak podstawowy reduktor Lovato RGJ, na wszelki wypadek zdecydowano się jednak na wydajniejsze wtryskiwacze Lovato KP. W kwestii zbiornika i zaworu tankowania – klasyka gatunku, czyli torus w miejsce koła zapasowego i wlew w zderzaku. Przełącznik rodzaju zasilania trafił natomiast na lewą część deski rozdzielczej, w pobliże pokrętła regulacji poziomu świateł mijania. Słowem: bez kombinowania, bo i po co komplikować proste sprawy? Odtąd Almera jest nie tylko autem, które anonimowo przemyka ulicami, ale też sprawia, że rachunki za tankowanie anonimowo przemykają w domowym budżecie. I o to chodzi!
Przypominamy, że dział Montuj u nas tworzycie Wy, użytkownicy portalu gazeo.pl i właściciele warsztatów, w których powstają niecodzienne adaptacje. Zachęcamy do dalszego nadsyłania zgłoszeń niezwykłych samochodów na gaz, np. luksusowych, sportowych czy specjalnych. Pokazujmy razem, że LPG to paliwo, które niczego się nie boi! Czekamy na maile pod adresem redakcji (redakcja@gazeo.pl).
Zobacz stronę producenta:
Lovatowczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl