Utarło się przekonanie, że Fordy, Hondy, Toyoty i Nissany mają wrażliwsze niż większość pozostałych samochodów układy zaworowe, co nie predysponuje aut tych marek do montażu instalacji gazowych. Tyle teorii. W praktyce okazuje się, że konwersja nie powoduje najmniejszych problemów i nawet brak dodatkowej ochrony zaworów i gniazd nie przyczynia się do przyspieszonej recesji gniazd ani nie wpływa na trwałość głowicy. Qashqai, którego testowaliśmy swego czasu, również nie miał „lubry” i nic nam nie wiadomo o tym, żeby cierpiał z tego powodu.
STAG rządzi pod maską
Egzemplarz widoczny na zdjęciach, wyprodukowany w roku 2011 i wyposażony w 2-litrowy silniki o mocy 141 KM, a adaptowany w warsztacie Ar-Gaz z Tarnowskich Gór, również nie otrzymał „kroplówki”. Ma natomiast system STAG-4 QBOX PLUS, z wtryskiwaczami AC W02 i reduktorem AC R01 w odmianie obsługującej moce do 150 KM. Do kompletu przełącznik rodzaju zasilania po lewej stronie deski rozdzielczej, w pobliżu wyłącznika ESP i regulatora lusterek, oraz zawór tankowania LPG pod klapką wlewu benzyny.
Co ze zbiornikiem LPG?
Zbiornik jest toroidalny. Może się to wydawać oczywiste, ale w tym akurat aucie wcale takie nie jest. Jak zauważyliście w tytule, mamy do czynienia z Qashqaiem+2, czyli przedłużoną wersją wyposażoną w dwa dodatkowe fotele. A właściwie w przeznaczoną praktycznie tylko dla dzieci niewielką kanapę, którą można w razie potrzeby składać i chować w podłodze bagażnika. To zaś ogranicza dostępną przestrzeń na butlę LPG, której pojemność wynosi dość skromne 33 l. Na 300 km powinno wystarczyć. Zresztą, przy kosztach paliwa obniżonych o połowę można przeboleć częstsze wizyty na stacji paliw, nieprawdaż?
Przypominamy, że dział Warsztaty tworzycie Wy, użytkownicy portalu gazeo.pl i właściciele warsztatów, w których powstają prezentowane przez nas adaptacje. Zachęcamy do dalszego nadsyłania zgłoszeń samochodów na gaz, np. luksusowych, sportowych czy specjalnych, ale też tych popularnych. Pokazujmy razem, że LPG to paliwo, które niczego się nie boi! Czekamy na maile pod adresem redakcji (redakcja@gazeo.pl).
Zobacz stronę producenta:
STAGwczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl