Popularność SUV-ów i crossoverów jest dziś tak wielka, że niektóre inne segmenty rynku, głównie vany, czeka zagłada. LPG lubi jednak wszystkie typy nadwozi i silniki, czego dowodzi ten koreański soft-roader z jednostką typu GDI.
fot. Auto Centrum Apanasiewicz
Wbrew temu, co sugeruje zdjęcie, crossoverem Hyundaia lepiej nie zapuszczać się w zbyt wymagający terenSkrót GDI może kojarzyć się nieco starszym fanom motoryzacji bardziej z Mitsubishi niż Hyundaiem i słusznie – swego czasu (dokładnie w 1997 r.) Carisma była pierwszym współczesnym samochodem na europejskim rynku z bezpośrednim wtryskiem benzyny. To, że dziś Hyundai używa tego samego skrótu do określania swoich silników, nie jest bynajmniej przypadkiem – Koreańczycy współpracowali blisko z Japończykami pod koniec XX w. i korzystali z technologii Mitsubishi na zasadzie licencji, następnie rozwijając ją na własną rękę. Skrót, zastrzeżony przez markę spod znaku trzech diamentów jako znak towarowy w 2001 r., jednak pozostał i dziś wydaje się bardziej typowy dla Hyundaia.
Nie byłoby tego rysu historycznego we wstępie, gdyby prezentowany tu popularny SUV ix35, rocznik 2014, nie miał właśnie silnika typu GDI, w tym przypadku o pojemności 1,6 l i mocy 135 KM. W odzwyczajaniu się od nałogowego palenia benzyny pomaga mu zestaw przygotowany przez białostocką firmę AC S.A., w skład którego wchodzą: sterown
Do przeczytania pozostało: 40% tekstu
Wybrane treści na gazeo.pl, tak jak ten artykuł, są dostępne dla zarejestrowanych Czytelników, którzy wykupili dostęp.
Gazeo.pl to sprawdzone informacje, porady, testy, relacje z targów i bogate kompendium wiedzy o LPG.
Planujesz montaż instalacji LPG? Poznaj dokładnie producentów, najnowsze rozwiązania techniczne i dostępne na rynku instalacje. Zobacz co warto zamontować.
Masz instalację? Lubisz wiedzieć? Bądź na bieżąco z nowościami, przepisami i poradami.
Gazeo.pl - konkretnie o autogazie!