Gas Specialist to nowa, wyodrębniona z dotychczasowych warsztatów LANDI RENZO sieć około 30 warsztatów (docelowo będzie rozszerzona do 50), rozmieszczonych równomiernie na terenie Polski. Są to ściśle wyselekcjonowane podmioty, dla których LANDI RENZO wysoko zawiesiło poprzeczkę, zarówno w zakresie jakości świadczonych usług, jak i niezbędnego wyposażenia warsztatowego
Nowoczesne silniki benzynowe, produkty trendu w inżynierii zwanego downsizingiem, mają swoich zwolenników i przeciwników. Ci pierwsi wskazują zalety w postaci wysokich osiągów (mocy i momentu obrotowego) w relacji do obniżonej względem podobnych jednostek starszego typu pojemności skokowej, ci drudzy argumentują, że zużycie paliwa nie jest wyraźnie niższe niż w porównywalnych silnikach typu MPI (z wielopunktowym pośrednim wtryskiem paliwa), trwałość jednostek obniżona (za sprawą ich technologicznego wysilenia), a osiągi nie zawsze zadowalające ze względu na zjawisko tzw. turbodziury (tzn. braku zapału do pracy w zakresach prędkości obrotowych, przy których turbosprężarka jeszcze nie działa).
Nie można jednak zaprzeczyć, że niemal cały motoryzacyjny świat poszedł w kierunku niewielkich, doładowanych silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny, co sprawia, że samochody z takimi jednostkami napędowymi coraz częściej pojawiają się w warsztatach montujących i serwisujących instalacje gazowe. Konwersja auta z silnikiem typu DI (z bezpośrednim wtryskiem benzyny) jest wprawdzie droższa niż adaptacja samochodu z konwencjonalną jednostką napędową (m.in. ze względu na dedykowaną naturę systemów LPG), ale jak najbardziej możliwa i opłacalna. Póki motoryzacji nie zdominują napędy czysto elektryczne, na co zresztą wcale się na razie nie zanosi, autogaz będzie bardzo atrakcyjną alternatywą wobec paliw konwencjonalnych.
Wycenę instalacji do Hyundaia ix35 z silnikiem 1,6 GDI o mocy 135 KM, któremu przyglądamy się tym razem, przygotował należący do sieci Gas Specialist pod auspicjami LANDI RENZO Polska warsztat Autosystemy Kliczkowski z Zielonej Góry. Zdaniem tego zakładu, dowolna z poniższych dwóch kompletacji zapewni właścicielowi takiego auta należyte osiągi i oszczędności:
W obydwu przypadkach warsztat Autosystemy Kliczkowski rekomenduje toroidalny zbiornik LPG w miejsce koła zapasowego oraz zawór tankowania gazu zamontowany pod klapką wlewu benzyny. Zwyciężyły więc względy praktyczne (torus ma umiarkowaną pojemność, ale nie zajmuje permanentnie przestrzeni w bagażniku) i wygoda użytkowania (złącze pod klapką może wymagać wkręcenia adaptera, ale nie trzeba się schylać, by podłączyć pistolet), a więc podejście na miarę naszych czasów. Na co dzień tego nie zauważamy, ale kiedy chwilę się nad tym zastanowić, łatwo zdać sobie sprawę, że jeszcze kilka lat temu człowiek cieszył się, że po prostu ma instalację LPG i może jeździć taniej, a dziś można powybrzydzać (w kwestii typu zbiornika i lokalizacji wlewu) i nikogo to nie dziwi.
Niniejszym przekroczyliśmy półmetek cyklu Jaka instalacja do... Przed nami jeszcze cztery tygodnie i cztery popularne samochody, do których odpowiednie kompletacje gazowych systemów zasilania przygotują montażyści zrzeszeni w sieci Gas Specialist. Jakie modele i z jakimi silnikami mamy w zanadrzu? Tego na razie nie zdradzimy, ale powiemy jedno: z kompletu artykułów wyłoni się na koniec obraz LPG jako paliwa, które nie rejteruje przed żadnym zadaniem i podejmuje wszelkie wyzwania. Zapraszamy!
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl