Gas Specialist to nowa, wyodrębniona z dotychczasowych warsztatów LANDI RENZO sieć około 30 warsztatów (docelowo będzie rozszerzona do 50), rozmieszczonych równomiernie na terenie Polski. Są to ściśle wyselekcjonowane podmioty, dla których LANDI RENZO wysoko zawiesiło poprzeczkę, zarówno w zakresie jakości świadczonych usług, jak i niezbędnego wyposażenia warsztatowego
Fordy przez lata miały opinię samochodów, które do montażu instalacji LPG nadają się tak sobie. Bo niby gniazda zaworów miękkie, głowice słabe i albo „lubra”, albo do adaptacji lepiej wybrać coś na V, O albo, przy lepszym budżecie, na B. Często okazywało się to chuchaniem na zimne, bo znane są przypadki Focusów przejeżdżających na gazie setki tysięcy kilometrów bez najmniejszych problemów, ale łatka przylgnęła na dobre. Bezpośredni wtrysk benzyny może jednak zabić ten stereotyp raz na zawsze.
Dlaczego? Ano dlatego, że bez względu na rodzaj zasilania jednostki z wtryskiem bezpośrednim LPG nie potrzeba żadnej dodatkowej ochrony układu zaworowego. Rolę lubryfikacji i czynnika obniżającego temperaturę w rejonie głowicy pełni albo dostarczana w niewielkich dawkach benzyna albo rozprężany wprost w komorach spalania gaz. Tak czy inaczej, koniec z gadaniem, że Fordowi z autogazem nie po drodze – to już przeszłość!
Szczególnie łakomym kąskiem wśród chętnych do zakupu bieżącej generacji „Mundka” są egzemplarze z dwulitrowymi silnikami EcoBoost. Dzięki bezpośredniemu wtryskowi i turbodoładowaniu Ford wycisnął z tej jednostki napędowej 240 KM (120 KM z 1 l pojemności skokowej!), co zapewnia więcej niż wystarczające osiągi, a przy tym umiarkowane zapotrzebowanie na ciecz wprawiającą tłoki w cylindrach w ruch. Choć oczywiście i tak lepiej zastąpić ciecz gazem, czyli benzynę LPG.
Należący do sieci Gas Specialist, której patronuje LANDI RENZO Polska, warsztat MATI AUTOGAZ ze Świebodzic na Dolnym Śląsku, rekomenduje do takiego właśnie samochodu systemy LANDIRENZO Omegas Direct, LOVATO Easy Fast Direct lub LOVATO Easy Fast Direct ExR, których szczegółowe kompletacje prezentują się następująco:
W każdym z wariantów warsztat poleca zbiornik toroidalny, a rolę lubryfikacji pełnią dotryski benzyny. Koszty za każdym razem są porównywalne, wahając się w wąskim przedziale od 4500 do 4800 zł. MATI AUTOGAZ zaznacza jednak, że przed montażem konieczne będą indywidualne oględziny każdego egzemplarza, ponieważ auta mogą się różnić – pochodzą z rynku amerykańskiego (Fusion) lub europejskiego (Mondeo), mają pozornie takie same silniki, ale o różnych kodach (TPWA, TPBA, R9CB) oraz różne skrzynie biegów. Wszystko to ma wpływ na ostateczny dobór systemu, który ma dedykowaną naturę.
Doczekaliśmy czasów, kiedy konwersja samochodu wyposażonego w silnik z bezpośrednim wtryskiem benzyny na napęd LPG nie jest żadnym problemem. Jeszcze nie do wszystkich modeli opracowano odpowiednie rozwiązania, ale jak widać powyżej, w przypadku aut popularnych na rynku można nawet wybierać spośród kilku propozycji. Zapraszamy na kolejne odsłony naszego cyklu, w którym przedstawimy sugestie kompletacji instalacji gazowych do innych modeli, przygotowane przez warsztaty również należące do sieci Gas Specialist.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl