Firmy Repsol (Refinería de Petróleos de Escombreras), czyli hiszpańskie przedsiębiorstwo energetyczne zajmujące się także przetwarzaniem ropy naftowej i gazu ziemnego oraz spółka EVO Auto España, będąca częścią włoskiego konsorcjum samochodowego DR Automobiles (dystrybutor chińskich samochodów różnych marek), podjęły współpracę mającą na celu zwiększenie wykorzystania LPG jako paliwa silnikowego w Hiszpanii.
Umowa pomiędzy obiema firmami ma na celu promowanie wykorzystywania autogazu w samochodach typu SUV oferowanych przez EVO Auto España pod marką EVO (chińskie auta BAIC Group).
W ramach umowy kierowcy, który decydują się na zakup jednego z pięciu różnej wielkości SUV-ów oferowanych przez markę EVO otrzymują bon o wartości 100 euro na zakup LPG w aplikacji Waylet. Jest to bezpłatna aplikacja płatnicza i lojalnościowa firmy Repsol, dedykowana wyłącznie dla kierowców korzystających z autogazu.
Repsol jest liderem w Hiszpanii w zakresie dystrybucji autogazu. Firma ma 439 punktów dystrybucji autogazu na 928 takich obiektów na terenie całej Hiszpanii.
Współpraca z EVO Auto España wzmacnia nasze zaangażowanie w LPG, które stanowi realną alternatywę dla zrównoważonej mobilności, ponieważ zmniejsza emisję dwutlenku węgla (CO2), a także pozwala kierowcom zmniejszyć koszty użytkowania związane z paliwem bez utraty funkcjonalności pojazdu.
Siridia Berenguer, Dyrektor ds. LPG, Repsol
Evo Auto España świadomie stawia na LPG zamiast na elektryki ponieważ nierozwinięta infrastruktura oraz długi czas ładowania pojazdów elektrycznych powodują, że korzystanie z nich wiąże się (przynajmniej na razie) z wieloma ograniczeniami. Autogaz takich ograniczeń nie powoduje.
Podpisanie umowy z Repsol wzmacnia zaangażowanie marki EVO w dostarczanie rynkowi zrównoważonych rozwiązań w zakresie mobilności, które są doskonałą alternatywą dla pojazdów elektrycznych. Stosowanie LPG jest wygodne i nie powoduje ograniczeń dla kierowców. LPG jest przykładem na to, że istnieją inne sposoby na zrównoważone podróżowanie bez zmiany normalnych nawyków związanych z użytkowaniem pojazdów.
Achille Bianchi, dyrektor EVO Auto España
Niestety w Polsce nie doczekaliśmy się takich promocji, rynek autogazu rozwijał i nadal się rozwija samoistnie, tylko na zasadach rynkowych bazujących na różnicy cenowej pomiędzy benzyną i LPG, która obecnie wynosi blisko 3 zł (prawie połowa ceny benzyny). Przez ostatnie ponad 30 lat był to dostateczny bodziec dla kierowców w Polsce by dostosować do zasilania LPG 3,452 mln samochodów (dane GUS z 2023 r.), które stanowią 13,6% wszystkich samochodów osobowych. Pod koniec 2024 r. w Hiszpanii jeździło około 100 tys. samochodów zasilanych LPG, co stanowiło około 2,5% liczby pojazdów osobowych w tym kraju. Jak widać w liczącej blisko 50 mln mieszkańców Hiszpanii, rynek samochodowych instalacji gazowych, rozwijający się tam dopiero od 2003 r. o czym pisaliśmy w artykule "19 lat powszechnego dostępu do LPG w Hiszpanii", ma jeszcze dużo do nadrobienia, zatem takie promocje mają tam duże znaczenie.
Nie oznacza to, że w Polsce, która ma znacznie bardziej rozwinięty sektor autogazu, promowanie LPG nie ma żadnego znaczenia. Na pewno ma, tylko, że przez ponad 30 lat rozwoju rynku nikt tego jeszcze nie sprawdził.
Przelicz opłacalność instalacji LPG w swoim aucie w Kalkulatorze gazeo.pl
Opłaca się? Zamów wycenę na stronie Wycena instalacji LPG gazeo.pl
Masz już instalację? Szukasz materiałów eksploatacyjnych lub części? Zamów je w nagaz24.pl
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl