Gas Specialist to nowa, wyodrębniona z dotychczasowych warsztatów LANDI RENZO sieć około 30 warsztatów (docelowo będzie rozszerzona do 50), rozmieszczonych równomiernie na terenie Polski. Są to ściśle wyselekcjonowane podmioty, dla których LANDI RENZO wysoko zawiesiło poprzeczkę, zarówno w zakresie jakości świadczonych usług, jak i niezbędnego wyposażenia warsztatowego
Volkswagen powinien zmienić nazwę po prostu na Wagen, bo o ile nadal produkuje samochody, o tyle właśnie modeli takich jak Touareg przestały być one „volks”, czyli dla ludu. To, że Touareg kosztuje mniej od swoich kuzynów spod znaku Audi (Q7), Porsche (Cayenne), a ostatnio nawet Bentleya (Bentayga), nie oznacza jeszcze, że jest obiektywnie przystępny – przy cenie od ponad 236 tys. zł wzwyż trudno nam wyobrazić sobie lud, którego wszystkich przedstawicieli byłoby na niego stać. Tu oczywiście mamy do czynienia z egzemplarzem używanym (rocznik 2013), co trochę zmienia sytuację, ale naprawdę tylko trochę – ceny egzemplarzy podobnych do opisywanego tutaj zaczynają się od ok. 80 tys. zł, a ich górny pułap zależy wyłącznie od tego, jak gorzko Niemiec płakał, gdy sprzedawał.
Niemniej, chętnych na zakup Touarega od momentu debiutu pierwszej generacji tego modelu (w roku 2002) nigdy nie brakowało, a perspektywa obniżenia kosztów utrzymania dzięki montażowi instalacji LPG czyni dużego Volkswagena jeszcze bardziej kuszącym. I niech nikogo nie zniechęca fakt, że między przednimi kołami montowane są (jeśli chodzi o silniki benzynowe) tylko jednostki z bezpośrednim wtryskiem – ze względu na popularność marki i tego konkretnego modelu dostępnych jest wiele rozwiązań pozwalających konwertować SUV-a z Wolfsburga na napęd gazowy. Ważne jednak, by zawczasu ustalić z montażystą kod silnika – sama pojemność skokowa i moc nie zawsze wystarczają. Dziś mamy do czynienia z wersją 3,6 V6 FSI o mocy 280 KM i kodzie BHK.
Warszawski warsztat MIGAZ, należący do sieci Gas Specialist, której patronuje LANDI RENZO Polska, zaleca do samochodu o takich parametrach system LPG, którego trzonem jest sterownik elektroniczny LANDIRENZO OMEGAS DIRECT, współpracujący z dwiema listwami wtryskiwaczy GIRS12 (po trzy sekcje każda) i dwoma reduktorami LI 10 Turbo, które bez trudu poradzą sobie z dostarczeniem sporemu i mocnemu silnikowi odpowiednich dawek życiodajnego napoju. Lubryfikacja nie będzie konieczna, bo raz, że Volkswageny zawsze się bez niej obywały, a dwa, że za ochronę układu zaworowego w przypadku instalacji takich jak OMEGAS DIRECT odpowiadają dotryski niewielkich dawek benzyny. Kwestie związane z rodzajem zbiornika i miejscem montażu zaworu tankowania LPG pozostają do indywidualnego ustalenia z klientem. Koszt instalacji z montażem MIGAZ ocenia na 5400 zł.
Nasz cykl Jaka instalacja do... nie kończy się w tym miejscu – zapraszamy za tydzień na kolejną jego odsłonę, w której najprawdopodobniej znów przedstawimy samochód z silnikiem z bezpośrednim wtryskiem paliwa, tym razem którejś z marek koreańskich. Mocnych kandydatów jest co najmniej kilku, a kto chciałby się przekonać, o jaki konkretnie samochód chodzi, niech koniecznie zajrzy do nas w następny czwartek. Wycenę systemu LPG, jak za każdym razem do tej pory, opracuje warsztat należący do sieci Gas Specialist. Z góry zapraszamy!
Zobacz stronę producenta:
LandiRenzowczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl