Gas Specialist to nowa, wyodrębniona z dotychczasowych warsztatów LANDI RENZO sieć około 30 warsztatów (docelowo będzie rozszerzona do 50), rozmieszczonych równomiernie na terenie Polski. Są to ściśle wyselekcjonowane podmioty, dla których LANDI RENZO wysoko zawiesiło poprzeczkę, zarówno w zakresie jakości świadczonych usług, jak i niezbędnego wyposażenia warsztatowego
Producenci samochodów chętnie przypisują sobie zasługi w dziedzinie „wynalezienia” jakiegoś konkretnego typu pojazdu – wszak lepszy ten, kto nie tylko produkuje dobre auta, ale jeszcze przy tym wykazuje się wizjonerstwem i innowacyjnością. W pierwszej połowie lat 80. XX w. Renault przypisywało sobie tytuł prekursora klasy vanów dzięki modelowi Espace (czy słusznie – nie nam oceniać, ale Chrysler mógłby polemizować), jakieś 15 lat później zmniejszyło tę koncepcję o rozmiar lub dwa i tak powstał Scenic (pierwotnie Megane Scenic). Było to najwyraźniej dość odkrywcze, bo auto zdobyło tytuł Samochodu Roku w sezonie 1997, a poza tym Scenic jest jednym z coraz mniejszej liczby wciąż produkowanych kompaktowych vanów, których miejsce brawurowo zajmują crossovery.
Jeśli chodzi o silniki TCe, Renault trochę namieszało, ponieważ takim skrótem określa zarówno nowoczesne, turbodoładowane jednostki typu MPI, jak i silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Jedne i drugie charakteryzują się niską pojemnością skokową i relatywnie wysokimi względem niej parametrami, ale z punktu widzenia konwersji to dwa światy – do TCe z wtryskiem pośrednim wystarczą konwencjonalne instalacje gazowe IV generacje, zapewniające niski koszt montażu i wysokie oszczędności, do TCe z wtryskiem bezpośrednim potrzeba już układów droższych, często wykorzystujących w działaniu dotryski benzyny. No i jeszcze taki silnik (a konkretnie kod, którym go oznaczono) musi być na liście gotowych opracowań producenta systemu LPG. Tu jednak mamy do czynienia z pierwszym wariantem, więc jest prościej i taniej.
Warsztat AUTO-GAZ Krzysztof Rybacki z Bydgoszczy ma dwie propozycje do Scenika z jednostką 1,4 TCe o mocy 130 KM:
W obu przypadkach montażysta rekomenduje emulator poziomu paliwa (komponent, którego potrzebuje wiele francuskich samochodów, by w czasie jazdy nie spadał, oczywiście tylko pozornie, poziom benzyny w zbiorniku) oraz wnękę koła zapasowego z tworzywa sztucznego (czyli plastikową osłonę na zbiornik, w tym przypadku znajdujący się pod podwoziem). Obydwa te elementy kosztują po 150 zł każdy, co daje w efekcie koszty adaptacji na poziomie, odpowiednio, 3700 i 2900 zł. Złącze do tankowania LPG warsztat AUTO-GAZ Krzysztof Rybacki proponuje w takim samochodzie umieścić pod klapką wlewu benzyny, ze względu na wygodę użytkownika.
To oczywiście nie koniec cyklu Jaka instalacja do... Prawdę mówiąc, nie jesteśmy jeszcze nawet na półmetku. Ponieważ jednak nie zawsze nasze zapowiedzi pokrywają się z tym, co faktycznie prezentujemy w kolejnym tygodniu, powstrzymamy się od składania zapowiedzi, które bardziej przypominają spekulacje analityków rynku finansowego lub wizje roztaczane przez wszelkiej maści wróżów i jasnowidzów. Będzie, co będzie i to jest jedyna pewna rzecz dzisiaj. A właściwie niejedyna, bo wiadomo również ponad wszelką wątpliwość, że kolejną wycenę przygotuje warsztat należący do sieci Gas Specialist. Tak czy owak, zapraszamy!
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl