Gas Specialist to nowa, wyodrębniona z dotychczasowych warsztatów LANDI RENZO sieć około 30 warsztatów (docelowo będzie rozszerzona do 50), rozmieszczonych równomiernie na terenie Polski. Są to ściśle wyselekcjonowane podmioty, dla których LANDI RENZO wysoko zawiesiło poprzeczkę, zarówno w zakresie jakości świadczonych usług, jak i niezbędnego wyposażenia warsztatowego
Tak jak samochody elektryczne nie zastąpią spalinowych w ciągu roku, pięciu czy nawet dziesięciu lat, tak wtrysk bezpośredni nie wyprze z rynku (zwłaszcza aut używanych) wtrysku pośredniego z dnia na dzień. Owszem, wielu producentów oferuje już tylko silniki, w których paliwo trafia wprost do komór spalania, ale samochody „prosto spod igły” wciąż w Polsce adaptuje się do napędu gazowego relatywnie rzadko, a poza tym wciąż importujemy dwa-trzy razy tyle aut używanych, co kupujemy nowych. I póki auto ośmioletnie (a właśnie o takim piszemy dzisiaj) uważamy za „prawie nówkę”, to się nie zmieni.
Nie ma zresztą powodu, by to się w zasadniczy sposób zmieniało, bo Renault Megane z 2009 r. to całkiem „przystojny” samochód. Na pewno nie tak awangardowy, jak poprzednia generacja, ale niestety w motoryzacji najlepiej sprzedaje się to, co sprzyja gustom jak największej liczby potencjalnych klientów – wystarczy spojrzeć na oszałamiającą karierę Volkswagena Golfa... Megane, której dziś się przyglądamy, ma pod maską sprawdzony w wielu modelach francuskiej marki silnik 1,6 16V o mocy 110 KM, który ma niewielkie wymagania, a więc można konwertować go za pomocą prostego, przystępnego układu zasilania LPG.
Warsztat POMA AUTO-GAZ z Gdańska, należący do sieci Gas Specialist zorganizowanej pod auspicjami Landi Renzo Polska, poleca do tego auta system oparty na sterowniku Smart ExR z „arsenału” LOVATO. O ile sterownik pełni rolę „kierowniczą”, niezbędne są oczywiście również komponenty „wykonawcze”, czyli reduktor i wtryskiwacze LPG. W tym przypadku zastosowano, odpowiednio, modele RGJ i KP. Przełącznik rodzaju zasilania również jest produktem LOVATO, natomiast kwestia zbiornika pozostaje do ustalenia z ewentualnym klientem. Co do lokalizacji złącza tankowania gazu, warsztat proponuje natomiast zawór pod klapką wlewu benzyny, z wkręcaną przejściówką (ze względu na ilość dostępnej przestrzeni). Cena takiej kompletacji wraz z montażem to 2800 zł, a na czas trwania adaptacji POMA AUTO-GAZ zapewnia samochód zastępczy. Oględziny nie są konieczne, bowiem wszystkie egzemplarze silników 1,6 16V produkcji Renault są takie same i nie zachodzi potrzeba identyfikacji kodu i upewniania się, że istnieje sterownik z opracowaną mapą wtrysku. Wystarczy zamówić wycenę, a potem umówić wizytę i już można zaczynać nowe, oszczędniejsze życie dzięki LPG!
W następnej odsłonie cyklu Jaka instalacja do... przedstawimy samochód z silnikiem z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Będzie to pierwszy SUV popularnej europejskiej marki, którego charakter nieco przeczy znaczeniu nazwy producenta. Więcej na razie nie zdradzimy, możemy jednak zapewnić, że propozycję kompletacji instalacji LPG przygotuje kolejny warsztat należący do sieci Gas Specialist.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl