Gas Specialist to nowa, wyodrębniona z dotychczasowych warsztatów LANDI RENZO sieć około 30 warsztatów (docelowo będzie rozszerzona do 50), rozmieszczonych równomiernie na terenie Polski. Są to ściśle wyselekcjonowane podmioty, dla których LANDI RENZO wysoko zawiesiło poprzeczkę, zarówno w zakresie jakości świadczonych usług, jak i niezbędnego wyposażenia warsztatowego
Silnik 1,6 MPI nie był ani szczególnie mocny (w szczytowej formie, u schyłku kariery osiągał 102-105 KM), ani wyjątkowo oszczędny (zamontowany w lekkiej Skodzie Felicii nie chciał zejść z apetytem w jeździe miejskiej poniżej 12 l LPG/100 km), ale można go było wrzucić w bagno, wyciągnąć po roku i po opłukaniu wodą z kałuży zaskoczyłby od pierwszego przekręcenia kluczyka w stacyjce. Trzeba się jednak pogodzić z faktem, że już go nie ma i nie będzie. Świat poszedł naprzód i nawet, jeśli kierunek zmian nam się nie podoba, kijem Wisły nie zawrócimy – jak chcesz mieć MPI w Skodzie, musisz wybrać Citigo lub Fabię, zaś jeśli marzy Ci się Octavia, pozostają jednostki TSI.
Rzecz jasna, i je można konwertować na napęd LPG. Wprawdzie wraz z gazem muszą one zużywać pewne ilości benzyny (ze względu na bezpośredni wtrysk paliwa i wynikającą z tego konieczność ochrony umieszczonych w komorach spalania wtryskiwaczy przed przegrzaniem i zanieczyszczeniem), ale parametry oferują takie, o których poczciwy 1,6 MPI nawet nie mógł marzyć. Dziś na tapet bierzemy 180-konną jednostkę 1,8 TSI, która przebija pod względem „wygaru” jednostkę 1,8 T (MPI z turbodoładowaniem) z pierwszej Octavii RS, a przecież wcale nie jest montowana w topowej odmianie aktualnego modelu. To się chyba nazywa postęp czy jakoś tak...
Zdaniem warsztatu BOSTON Waldemar Matczuk, należącego do sieci Gas Specialist zorganizowanej i nadzorowanej przez LANDI RENZO Polska, Skodę Octavię 1,8 TSI najlepiej będzie przystosować do zasilania gazowego za pomocą jednego z dwóch poniższych systemów LPG:
Kwestia typu zbiornika pozostaje do ustalenia z klientem podczas umawiania terminu montażu, natomiast jeżeli chodzi o złącze do tankowania LPG, BOSTON Waldemar Matczuk optuje za zaworem umieszczonym pod klapką wlewu benzyny, chyba że właściciel samochodu wyraźnie zażyczy sobie inaczej. Wszak nie wszyscy życzą sobie, by dziurawić nadwozie, niektórzy też mogą uznać za uciążliwą konieczność wkręcania adaptera przed napełnianiem zbiornika. Cóż, każdemu według potrzeb. Dziwilibyśmy się jednak, gdyby w aucie takim jak Octavia, oferowanym jako liftback lub kombi, ktokolwiek wybrał butlę cylindryczną ponad toroidalną. Ale może...
Na dziś to byłoby tyle. Nie wiemy jeszcze na pewno, jaki samochód zaprezentujemy w cyklu Jaka instalacja do... za tydzień, wiemy jednak na pewno, że to już nie będzie w tym roku. Wiemy też, że zostały już tylko dwie odsłony, jak również i to, że – tak, jak do tej pory – kompletacje i wyceny przygotują warsztaty należące do sieci Gas Specialist. Nie przegapcie nowych tekstów, nie omieszkajcie też zajrzeć do opublikowanych dotychczas. Zapraszamy!
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl