Problem z instalacjami IV generacji przeznaczonymi do silników z wtryskiem bezpośrednim jest taki, że nie można trwale wyłączyć wtryskiwaczy benzynowych z obawy o ich uszkodzenie (benzyna służy ich chłodzeniu, a więc odcięcie dopływu prowadzi do przegrzania). Producenci radzą sobie z tym poprzez programowanie sterowników LPG w taki sposób, by co jakiś czas otwierały wtryskiwacze benzynowe dla ich schłodzenia. Często też bieg jałowy realizowany jest na paliwie bazowym, co niestety zmniejsza oszczędności. Holendrzy opracowali system działający z wykorzystaniem pierwotnych wtryskiwaczy, przez które płynie gaz. System LPdi używa również pompy wysokociśnieniowej, która zapewnia odpowiednie ciśnienie robocze w układzie.
Według producenta, wszystkie zalety wtrysku bezpośredniego zostały zachowane, a przybyły kolejne:
Technologia jest opatentowana i gotowa do sprzedaży, a przy odpowiedniej cenie może za jakiś czas zrewolucjonizować rynek instalacji LPG. Silniki z bezpośrednim wtryskiem paliwa są coraz powszechniejsze i potrzebują dobrych rozwiązań, a to wydaje się szczególnie udane. Jest tylko jeden mankament - LPdi nie jest urządzeniem uniwersalnym, lecz dedykowanym. Na razie opracowano odmianę współpracującą z volkswagenowskim silnikiem 1,4 TSI, kolejne warianty (do jednostek 1,8 TSI i 2,0 TSI) są „w drodze”. Czekamy na pojawienie się produktu na polskim rynku i pierwsze wrażenia użytkowników.
Zobacz stronę producenta:
Viallewczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl