Zbiornik LPG
Zastosowany w Escorcie toroidalny zbiornik gazu o wymiarach (śr. x wys.) 565 x 180 mm i pojemności geometrycznej 34 l mieścił 27 l LPG. Jego producentem jest firma STAKO.
Osprzęt zbiornika (wielozawór)
Osprzęt zbiornika, zgodnie z wymaganiami homologacyjnymi, stanowiła armatura w postaci wielozaworu firmy Tomasetto Achille. Wielozawór ten jest jednym z kilku jaki dopuszcza producent do stosowania z tym zbiornikiem.
Wielozawór jest elementem zapewniającym prawidłowe, a w związku z tym bezpieczne użytkowanie zbiornika LPG. Łączy on w jednej obudowie kilka zaworów, z których każdy odpowiada za jeden z aspektów bezpieczeństwa użytkowania zbiornika.
Zawór 80%
Zawór ten odpowiada za odcięcie dopływu LPG przy tankowaniu po osiągnięciu 80 % pojemności geometrycznej zbiornika. Zapewnia w ten sposób 20 % „poduszkę” nad lustrem gazu w fazie ciekłej. Dzięki niej, wraz ze wzrostem temperatury otoczenia ciekłe LPG ma „miejsce” by zwiększyć swoją objętość. Zawór ten współdziała z pływakiem umieszczonym we wnętrzu zbiornika i po osiągnięciu odpowiedniego poziomu paliwa zamyka jego dopływ z dystrybutora.
Zawór bezpieczeństwa
Zawór bezpieczeństwa zabezpiecza zbiornik przed nadmiernym (ponad 2,7 MPa) wzrostem ciśnienia, które mogłoby spowodować jego zniekształcenie lub rozszczelnienie. Po osiągnięciu takiej wartości ciśnienia zawór otwiera się na pewien czas, a nadmiar gazu ze zbiornika jest usuwany do obudowy gazoszczelnej (przestrzeń w środku torusa, zamknięta pokrywą, w przypadku zbiornika walcowego specjalna obudowa na wielozaworze), skąd przez otwory wentylacyjne uchodzi pod samochód. Po zmniejszeniu się ciśnienia w zbiorniku zawór zamyka się. Przestrzeń, w której pracuje wielozawór od strony bagażnika (wnętrza pojazdu), powinna być szczelnie zamknięta. W przypadku torusa oznacza to odpowiednie dokręcenie pokrywy zbiornika.
Zawór ogniowy (topikowy)
Zawór ogniowy (topikowy), otwiera się (przez stopienie), upuszczając cały gaz ze zbiornika, którego płaszcz osiągnął temperaturę 110°C. Wspomaga on pracę zaworu bezpieczeństwa, zabezpieczając zbiornik przed rozszczelnieniem w wyniku osłabienia materiału, z którego wykonany jest jego płaszcz, ponieważ wraz ze wzrostem temperatury następuje zmniejszenie wytrzymałości stali.
W zbiornikach mających zawór bezpieczeństwa o wydajności powyżej 17,7 m3/min. zawór ogniowy nie jest wymagany.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Drogi Użytkowniku,
W związku z wejściem w życie 25 maja 2018 roku, ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych lub RODO) chcemy przekazać Ci kilka podstawowych informacji dotyczących przetwarzania Twoich danych osobowych w związku z korzystaniem ze strony www.gazeo.pl
Administrator danych osobowych
Cele przetwarzania danych:
Przekazywanie danych:
Twoje prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych
Wszystkie informacje dostępne są na naszej stronie w zakładce POLITYKA PRYWATNOŚCI:
http://gazeo.pl/gazeopl/twoja-prywatnosc.html