Firma Prins ma długoletnią tradycję w projektowaniu i produkcji gazowych układów zasilania.
Blisko 40-letnia tradycja firmy Prins pozwoliła na zdobycie doświadczenia przy opracowaniu wszystkich generacji samochodowych instalacji gazowych, co pozwoliło osiągnąć wysoki poziom zaawansowania gwarantujący bezproblemową adaptację na zasilanie LPG także najnowocześniejszych jednostek napędowych stosowanych we współczesnych pojazdach.
Jednym z trendów we współczesnej motoryzacji jest downsizing, który zakłada stosowanie niewielkich jednostek napędowych w samochodach. Na rynku jest jednak spora grupa aut, które są z natury duże i zastosowanie w nich tego typu silników jest niemożliwe. Supercary, muscle cary czy duże amerykańskie pickupy to pojazdy wyposażone w jednostki napędowe o ponadprzeciętnej wielkości (pojemności skokowej).
Najczęściej są to silniki w dwurzędowym, widlastym układzie konstrukcyjnym z 6 lub 8 cylindrami o dużej mocy i jeszcze większym momencie obrotowym. Są to silniki budowane w myśl historycznej już anegdoty, która pojawiła się w kręgu osób związanych z projektowaniem 3-litrowego rzędowego silnika stosowanego w Oplu Senatorze i Omedze. Na pytanie o to jaki silnik może zastąpić silnik o dużej pojemności skokowej jeden z konstruktorów odpowiedział – silnik o jeszcze większej pojemności skokowej.
Firma Prins ma w ofercie komponenty (reduktory i wtryskiwacze), których wydajność pozwala na zaspokojenie apetytu na paliwo gazowe nawet największych silników o najwyższych parametrach.
Flagowym produktem Prins przeznaczonym do silników o wysokich mocach jest reduktor...
Sterowany elektronicznie reduktor eVP-500 (electronic Variable Pressure) obsługuje silniki o mocach do 500 KM, co najważniejsze przy stałym ciśnieniu gazu na wyjściu, niezależnym od chwilowego zapotrzebowania silnika na paliwo gazowe.
Nawet po dłuższym okresie eksploatacji w reduktorze eVP-500 nie występują zmiany ciśnienia wyjściowego gazu ani zjawisko "pompowania" przy hamowaniu silnikiem. Jest to reduktor bezmembranowy, co powoduje, że jest on urządzeniem praktycznie bezobsługowym.
Dodatkowym atutem są niewielkie wymiary tego reduktora, dzięki czemu można swobodnie zaleźć dla niego miejsce nawet w ciasnej komorze silnikowej.
Niewielka masa urządzenia to zasługa tworzywa sztucznego zastosowanego w jego budowie. Dodatkowo, zastosowanie tworzywa sztucznego zapewnia wysoką wydajność cieplną tego reduktora, niezbędną do zmiany stanu skupienia LPG z ciekłego na gazowy w ilości odpowiedniej do zapotrzebowania na paliwo silników o mocach do 500 KM, co jest niezbędne przy zasilaniu autogazem dużych silników o bardzo wysokim chwilowym "apetycie" na paliwo.
Wszystkie złącza reduktora eVP-500 (wejście oraz wyjście gazu i cieczy chłodzącej) umieszczono po jednej stronie kompaktowego korpusu, co ułatwia podłączenie i sprzyja zachowaniu estetyki montażu.
Reduktor eVP-500 jest zintegrowany z filtrem fazy ciekłej LPG z wymiennym wkładem, do którego dostęp jest w górnej części urządzenia. W reduktorze jest zawór bezpieczeństwa, działający w sytuacjach nadmiernego wzrostu ciśnienia. Sam reduktor pełni zaś jednocześnie rolę elektrozaworu odcinającego dopływ gazu do silnika w razie braku zasilania (na skutek awarii lub wypadku).
Samochodowe instalacje gazowe Prins wykorzystują znakomite japońskie wtryskiwacze Keihin, w których procesie projektowania i dopracowywania konstrukcji uczestniczyli także holenderscy inżynierowie z firmy Prins.
Wtryskiwacze te charakteryzują się niesamowitą trwałością oraz precyzją dawkowania LPG. Producent określa trwałość wtryskiwaczy Keihin na minimum 290 mln cykli.
Współpracujące z systemami zasilania gazowego Prins, wtryskiwacze Keihin są oferowane w kilku wersjach wydajności, które zapewniają katalogowo możliwość zasilania autogazem jednostek napędowych o mocach do 60 KM na cylinder.
Możliwości reduktora Prins eVP-500 pozwalają jednak na znaczne zwiększenie ciśnienia wyjściowego, które zasila wtryskiwacze LPG co pozwala na osiągnięcie wydajności nawet około 100 km na cylinder.
Problemem w osiągnięciu takich parametrów okazuje się często osprzęt zbiorników – wielozawór, który nie pozwala na dostarczenie takiej ilości paliwa by osiągnąć w.w. wydajność wtryskiwaczy.
Dlatego przy zasilaniu dużych jednostek napędowych o wysokich parametrach najlepszym rozwiązaniem osprzętu zbiornika LPG jest armatura rozdzielona (typu holenderskiego).
Pojedyncze zawory umieszczone na płycie armaturowej mają odpowiednio duże przekroje, gwarantujące duży przepływ LPG i bezproblemowe osiągnięcie przez gazowy układ zasilania i wtryskiwacze wydajności rzędu 100 KM na cylinder, a nawet więcej, ponieważ jak informują przedstawiciele firmy Prins Autogaz, Holendrzy już pracują nad systemem zasilania LPG, w którym będą wykorzystane 2 reduktory Prins eVP-500.
Dzięki tym komponentom, nad którymi nadzór sprawują oczywiście sterowniki Prins możliwe jest skompletowanie gazowego układu zasilania do praktycznie każdej jednostki napędowej, niezależnie od sposobu jej zasilania benzyną.
Prins oferuje sterowniki mogące nadzorować pracę samochodowych instalacji gazowych w każdej jednostce napędowej.
Są to następujące urządzenia:
Prins Autogaz udziela 2-letniej gwarancji na wszystkie komponenty marki Prins. Zarejestrowanie zamontowanej instalacji w systemie gwarancyjnym Prins wydłuża okres gwarancji do 3 lat z ograniczeniem przebiegu do 150 000 km.
O wysokiej jakości instalacji gazowych Prins oraz ich zdolnościach do adaptacji na zasilanie autogazem samochodów wyposażonych w jednostki napędowe o dużej pojemności skokowej i wysokich parametrach, świadczy fakt, że systemy Prins, dostarczane przez Prins Autogaz są rekomendowanymi instalacjami do pojazdów RAM dystrybuowanych w sieci KW Auto.
Przelicz opłacalność instalacji LPG w swoim aucie w Kalkulatorze gazeo.pl
Opłaca się? Zamów wycenę na stronie Wycena instalacji LPG gazeo.pl
Masz już instalację? Poznaj ofertę Prins w nagaz24.pl
Zobacz stronę producenta:
Prinswczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl