MTS San Diego (Metropolitan Transit System)
Powstałe pod koniec XIX w. MTS San Diego, które korzysta obecnie z trolejbusów, kolei miejskiej i linii autobusowych przewozi rocznie prawie 100 milionów pasażerów.
Prawie cała flota 625 autobusów miejskich jest napędzana odnawialnym gazem ziemnym ale jeszcze w 2016 r. 215 minibusów wykorzystywanych przez MTS w San Diego nadal jeździło na benzynie.
Propane, czyli LPG
Pod koniec 2016 r. do użytkowania weszło 77 minibusów napędzanych LPG (propane), choć tradycja firmy związana ze stosowaniem alternatywnych paliw gazowych sięga końcówki lat 90. XX wieku, kiedy w Południowej Karolinie postanowiono zwalczać problemy związane z jakością powietrza.
Wśród wspomnianych 77 autobusów zasilanych LPG znalazło się 46 pojazdów na bazie Fordów E-450 i 31 zbudowanych na Fordach F-550.
Ekologia
Dzięki wprowadzeniu tej floty pojazdów udało się ograniczyć emisję gazów cieplarnianych o 24 000 funtów rocznie (prawie 11 ton) dla każdego pojazdu Ford E-450 oraz 37 000 funtów rocznie (prawie 17 ton) w przypadku autobusów na bazie Fordów F-550.
Niższe koszty użytkowania
Szacunki MTS dotyczące oszczędności związanych z niższymi kosztami paliwa opiewały na 750 000 dolarów i potwierdziły się po pierwszym roku użytkowania, przy potencjalnych oszczędnościach w przypadku dostosowania do zasilania gazem płynnym pozostałych minibusów MTS San Diego wynoszących ponad 2 mln dolarów rocznie.
Stacja tankowania LPG
Minibusy MTS San Diego są tankowane na stacji w zajezdni autobusowej. Jej zbiornik ma pojemność 2 000 galonów (prawie 7 600 l). Firma planowała rozbudować stację o kolejny zbiornik LPG w miarę zwiększania liczby pojazdów napędzanych gazem płynnym.
Zalety LPG jako paliwa silnikowego dostrzegają także Amerykańskie przedsiębiorstwa komunikacyjne, co jak widać daje wymierne wyniki zarówno w zakresie ochrony atmosfery jak i finansów firmy.