wczytywanie wyników...
Tytułowe pytanie zadaje sobie wielu nabywców samochodów. Są wśród nich zarówno tacy, dla których będzie to pierwszy pojazd, jak i kierowcy, którzy rozważają zakup następnego auta z LPG. Spora grupa użytkowników chce także zmienić rodzaj napędu swojego samochodu, wykorzystując najtańsze dostępne na rynku paliwo silnikowe, jakim jest LPG.
Wybierając samochód pod kątem zasilania gazowego, należy zwrócić uwagę na konstrukcję jego jednostki napędowej, ponieważ niektóre z silników z różnych względów niezbyt dobrze znoszą zasilanie gazowe. Wynika to głównie z jakości zastosowanych materiałów, szczególnie tych, z których wykonano gniazda zaworowe. Przewlekły proces spalania LPG powoduje, że są one w dłuższym czasie wystawione na działanie wysokich temperatur. Może to skutkować ich podwyższonym zużyciem.
Z tego powodu najlepiej, jeśli silnik będzie wyposażony w hydrauliczne popychacze w układzie rozrządu. Gwarantują one utrzymanie odpowiedniego luzu, który z kolei odpowiada za to, że zawory w pozycji zamkniętej zawsze mają kontakt z gniazdami, a te jako elementy chłodzone zapewniają odbieranie ciepła od zaworów.
Dodatkową zaletą silnika z hydraulicznymi popychaczami w układzie rozrządu są niższe koszty obsługi silnika (bez okresowej kontroli i ewentualnej regulacji luzów zaworowych).
Zastosowanie w silniku hydraulicznych popychaczy nie jest oczywiście warunkiem koniecznym, aby silnik mógł być zasilany LPG. Wiele silników z ręcznie regulowanymi luzami zaworowymi znakomicie pracuje na gazie.
Zobaczcie w galerii, jakie samochody i silniki najlepiej działają na LPG.
Zestawienie samochodów obejmuje pojazdy, w których można zastosować, obecnie najpopularniejsze na rynku, instalacje sekwencyjnego wtrysku gazu.
Znalazło się w nim kilka pojazdów z grupy VW, co potwierdza, że niemiecki producent ma w ofercie sporą grupę silników z pośrednim wtryskiem benzyny (1,0, 1,2, 1,4 i 1,6 MPI, kiedyś także 2,0 MPI), które dzięki zastosowaniu hydraulicznych popychaczy znakomicie nadają się do LPG.
Obecność na liście pojazdów idealnych do zasilania LPG samochodów japońskich potwierdza, że pomimo obiegowej opinii także wśród nich można znaleźć wiele modeli nadających się do zasilania gazowego.
Francuskie samochody to także bardzo popularne i cenione w Polsce pojazdy, a stosowanie w Daciach i Renault fabryczne instalacje gazowe Landi Renzo są dowodem na to, że francuskie silniki znakomicie nadają się do zasilania gazowego.
Citroën C4 1,6 VTi (120 KM)
Silnik 1,6 koncernu PSA jest stosowany zarówno w Citroënach, jak i w Peugeotach. W modelach C-Elysée Citroëna i 301 Peugeota jest on oferowany z fabryczną instalacją LPG. Hydraulika w układzie rozrządu i pośredni wtrysk benzyny pozwalają na stosowanie popularnych instalacji sekwencyjnych. Podobnie dobrą opinią w kontekście zasilania LPG cieszą się silniki 1,4 VTi (95 KM), 1,4 16V (88 KM) oraz 2,0 16V (136 KM) stosowane w pojazdach grupy PSA.
Chrysler Voyager 3,6 V6 Pentastar (280 KM)
Stosowany w Voyagerze silnik Pentastar V6 o pojemności skokowej 3,6 l to bardzo dobrze spisująca się na gazie jednostka napędowa.
Oprócz marek amerykańskich (Chrysler, Dodge i Jeep), silnik ten znajduje zastosowanie także w Fiacie i Lancii.
Fiat Linea 1,4 8V (77 KM)
Stosowana w wielu modelach Fiata jednostka napędowa o pojemności 1,4 l ma co prawda regulowane luzy zaworowe, lecz znakomicie znosi zasilanie gazem, podobnie jak bliźniacze jednostki napędowe 1,2 8V stosowane w mniejszych modelach Fiata i Lancii oraz 1,1 8V, które można spotkać w nieco starszych Fiatach.
8-zaworowy rozrząd i prosta konstrukcja wszystkich tych silników oraz łatwa i tania regulacja zaworów powodują, że bardzo dobrze spisują się one na LPG.
Do zasilania LPG z powodzeniem nadaje się także silnik 1,4 T-Jet (120, 150 KM) stosowany w wielu modelach Fiata, Lancii i Alfy Romeo. W tej jednostce napędowej są już stosowane hydrauliczne popychacze zaworowe.
Fiat w nowych samochodach oferuje instalacje gazowe do tych silników, co potwierdza możliwość ich zasilania LPG.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Drogi Użytkowniku,
W związku z wejściem w życie 25 maja 2018 roku, ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych lub RODO) chcemy przekazać Ci kilka podstawowych informacji dotyczących przetwarzania Twoich danych osobowych w związku z korzystaniem ze strony www.gazeo.pl
Administrator danych osobowych
Cele przetwarzania danych:
Przekazywanie danych:
Twoje prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych
Wszystkie informacje dostępne są na naszej stronie w zakładce POLITYKA PRYWATNOŚCI:
http://gazeo.pl/gazeopl/twoja-prywatnosc.html